شهردار کلانشهر تبريز با اشاره به پتانسيل هاي فراوان اين کلانشهر و آذربايجان شرقي در ابعاد مختلف، برنامه سازان صداوسيما را به معرفي بيشتر اين قابليت ها دعوت کرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،صادق نجفي در آيين افتتاحيه هيجدهمين جشنواره توليدات صداوسيماي مراکز استان ها در تالار پتروشيمي تبريز گفت: متاسفانه بايد امروز بگوييم که فرهنگ، هويت، تمدن و تاريخ تبريز و آذربايجان حتي در جغرافياي ايران اسلامي براي مردم شناخته شده نيست و اين در حاليست که تبريز قدمتي بيش از 4000 سال دارد و زماني جزو 4 شهر پرجمعيت ايران به حساب مي آمد.

وي گفت: مردم تبريز و اذربايجان مردم باهوش و بافرهنگي هستند و مجموعه هاي فرهنگي بزرگي مثل مقبره الشعرا، مسجد کبود، ارک عليشاه، مصلاي امام خميني(ره)، بازار و ربع رشيدي در آن واقع شده اند ولي زواياي اين تمدن و اين مدنيت به مردم کشورمان به خوبي معرفي نشده است.

شهردار تبريز با بيان اينکه مديريت شهري اين کلانشهر در قالب بودجه سال جاري شهرداري مبلغ هزار و 900 ميليارد ريال به حوزه فرهنگ اختصاص داده است، آمادگي شهرداري تبريز براي زودودن ابعاد گمنامي فرهنگ و تمدن تبريز در همکاري با اصحاب فرهنگ و هنر اعلام کرد و گفت: هنرمندان به ويژه هنرمندان و برنامه سازان رسانه ملي در اين زمينه مي توانند نقش موثري ايفا کنند.

نجفي همچنين با اشاره به دستور اخير استاندار آذربايجان شرقي در توليت شهرداري تبريز براي تحقق مديريت هماهنگ شهري در اين کلانشهر اشاره کرد و گفت: اميدوارم با مساعدت اهالي فرهنگ و هنر و همت اعضاي شوراي اسلامي کلانشهر تبريز و پيرو دستور اخبر استاندار آذربايجان شرقي در رفع دغدغه هاي حوزه فرهنگ موفق باشيم.

هيجدهمين جشنواره توليدات صداوسيماي مراکز استان ها با مشارکت شهرداري و شوراي اسلامي کلانشهر تبريز در حال برگزاري است و مقرر شده پنجشنبه از نفرات برتر اين جشنواره در محل تفرجگاه ائل گلي تبريز تجليل شود.
انتهای پیام/
برچسب ها: برنامه ، سازان ، صداوسیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.