سایت افشاگر ویکی لیکس از جاسوسی گسترده آمریکا از مردم افغانستان خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی ، سایت افشاگر ویکی لیکس از جاسوسی گسترده آمریکا از مردم افغانستان خبر داد. 

 افشای جاسوسی دولت آمریکا از تقریبا همه مردم افغانستان خشم مقامات و مردم این کشور را بر انگیخته است. مقامات افغان می گویند واشنگتن با این کار همه قوانین را نقض کرده و خلاف همه وعده هایش در افغانستان عمل کرده است. این افشاگری را "جولیان آسانژ "سردبیر پایگاه اینترنتی افشاگر ویکی لیکس انجام داده است. او در مطلبی گفته است آژانس امنیت ملی آمریکا تقریبا همه مکالمت تلفنی داخلی و بین المللی افغان‌ها را ضبط کرده است. دولت کابل به وزارت‌های کشور و ارتباطات خود دستور داده است نظارت و تجسس غیرقانونی مکالمات تلفنی را متوقف کنند. کابل همچنین اعلام کرد از آمریکا رسما شکایت خواهد کرد. مقامات افغان معتقدند آمریکا با این کار حاکمیت و استقلال افغانستان و حقوق ملت این کشور را نقض کرده است. 

"خیر محمد فیضی " از مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افغانستان گفت بر اساس قانون اساسی افغانستان، هیچ کسی اجازه ندارد مکالمات تلفنی مردم را استراق سمع کند اما متاسفانه نیروهای بین المللی اشتباه بزرگی مرتکب می شوند که مکالمات مردم را ضبط می کنند. 

افغانستان کشوری سنتی است و هر گونه مداخله در امور خصوصی مردم جنایتی نابخشودنی تلقی می شود از این رو شکی نیست آمریکا با این کار شرایط بسیار خطرناکی را برای خود بوجود آورده است که می تواند به واکنشهای مسلحانه منجر شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار