معاون تحقیقات وزارت بهداشت از اجرای موفق آمیز طرح مطالعه هم گروهي کوهورت در کشور خبر داد .

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در فسا از اجرای موفق طرح مطالعه هم گروهی موسوم به کوهورت ( Cohort Study )که به صورت پایلوت در گلستان اجرا شد خبر داد و افزود : پس از اجرای موفق طرح کوهورت این طرح در نقاط دیگر کشور نیز اجرایی خواهد شد .

دکتر ملک زاده هدف از اجرای این طرح را ارتقا سطح سلامت جامعه ، تشخیص و نحوه پیشگیری از علل بروز بیماری ها و شیوع آن و پیشگیری از بیماریهای مزمن بخصوص جلوگیری و کاهش مرگ و میرها از بیماریهای مزمن مانند ، سکته های قلبی و مغزی و کاهش آن دانست.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: علل سکته های قلبی و مغزی چربی خون ، قند خون و رژیم غذایی غلط است .

در مطالعات هم گروهی ، یک گروه از مردم که بیمار نیستند اما بعضی از آنها با عوامل بیماری مواجه هستند در طول یک دوره زمانی مورد بررسی و مطالعه قرار می گیرند تا میزان بروز بیماری در دو گروه مواجهه با عامل بیماری و گروه غیر مواجهه با عامل بیماری بررسی شود.

اجرای طرح مطالعاتی هم گروهی دوره زمانی خاصی ندارد و افراد گروه به تدریج در درمانگاه های تعیین شده حاضر می شوند و آزمایشات دوره ای شامل اندازه گیری میزان قند ، چربی و فشار خون و دیگر آزمایشان بر روی آنها انجام می شود.

انتهای پیام/س

برچسب ها: اجرای ، طرح ، کوهورت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.