در هنگام تولد مغز کودک شامل بیش از ۱۰۰ میلیارد نورون است که طی سال‌های اولیه بیش از تریلیون اتصال عصبی به نام سیناپس در مغز او برقرار می‌شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران هنگامی که والدین شرایطی را فراهم می‌کنند که استدلال و مهارت‌های کودک خود را افزایش دهند در واقع سیم‌کشی‌های مغز او را برقرار کرده‌اند. 

۱-اگر کودک شما از لحاظ جسمی در سونوگرافی سالم است باید آگاه باشید که مصرف برخی از دارو‌ها به ویژه داروهای آرام بخش موجب مشکلات شدید یادگیری و رفتارهای پرخاشگرانه بی‌دلیل در کودکتان می‌شود. 

۲-مکالمات معنی‌دار
مادران باید از‌‌ همان ابتدای دوران بارداری روزانه ساعت‌های طولانی مکالمات معنادار و آهسته‌ای با جنین خود داشته باشند و مطالعات همچنین نشان داده است که با صحبت کردن مادران مناطقی در مغز کودک برای درک گفتار و تولید زبان او در دنیای بیرونی آماده می‌شود. 

۳-یادگیری بازی‌های دستی توسط بچه‌ها باعث رشد سریع مغز و فعالیت‌های آنها می‌شود. 

۴-والدین باید توجه داشته باشند با زل‌زل نگاه کردن به فرزندانشان و توصیف رویداد‌ها و وقایع برای آنها می‌توانند ضریب هوشی آنها را بالا ببرند. 

۵-شور و شوق اولیه برای خرید کتاب
انتخاب کتاب‌ها با تصاویر بزرگ و رنگی و کتاب‌های همراه با صداهای زیر و بم کودکان نوپا را تشویق می‌کند تا سریع‌تر صحبت کند و والدین باید بدانند این کتاب‌ها نقش زیادی در مراحل ابتدایی در رشد و شکل‌گیری مغز کودکان دارد. 

۶-هنگامی که کودکتان گریه می‌کند با آرامش و نوازش و اطمینان دادن به او می‌توانید منطقه‌ای در مغز او به نام سیمبیک را که مربوط به احساسات است از لحاظ عاطفی تأمین کند و او را با احساس و عاطفی تربیت کنید. 
ماساژ بدن کودکان در کاهش استرس و افزایش احساسات و تأمین رفاه و امنیت عاطفی آنها بسیار تأثیرگذار است و تحقیقات نشان داده‌اند که با ماساژ نوزادان نارس بیش از ۳ بار در روز باعث افزایش هوش و استعداد آنها می‌شود.



انتهای پیام/
برچسب ها: مغز ، جنین ، پرخاشگری ، استرس ، رفتار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار