اصلاح ساختار مدیریت فرهنگی معیوب و ناکارآمد با توجه به اهمیت حل این معضل، پیشنهاد فرهنگی "کامران شرفشاهی"، شاعر و مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر برای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

کامران شرفشاهی، شاعر و مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران افزود: حوزه فرهنگ حوزه‌ای است که در سالهای اخیر به شدت آسیب دیده، در درجه نخست اولین کاری که باید انجام بشود اصلاح ساختار مدیریت فرهنگی معیوب و ناکارآمدی است که همه چیز را تحت‌الشعاع خود قرار داده است.
 
وی گفت: وجود نامدیران فرهنگی در رأس مراکز و نهادهای فرهنگی، معضل درجه یک اهل فرهنگ است که علی‌رغم هشدارها و سخنانی که گفته شده کماکان به قوت خود باقی بوده و روز‌به‌روز این پدیده شکل ناهنجار و آزار دهنده‌تری پیدا می‌کند.
 
این شاعر اظهار داشت: بدیهی است تا فکری برای علاج معضل مدیریت فرهنگی در جامعه ما نشود هر پیشنهادی بیهوده بوده و راه به جایی نخواهد برد.
 
شرفشاهی تصریح کرد: با این که امسال به نام فرهنگ نامگذاری شده در این دو ماه گذشته از سال، هیچ تفاوت و تغییری در حوزه فرهنگ دیده نشده و علت آن هم کاملا روشن است، با چنین مدیرانی که علاوه بر آنکه صلاحیت مدیریت فرهنگی را ندارند حتی آشنایی چندانی نیز با این مقوله حساس و سرنوشت ساز نداشته‌اند نمی‌تواند امیدوار بود که حرکت‌های بزرگ و ژرفی در قلمرو پهناور فرهنگ به انجام برسد.
 
وی در ادامه گفت: تنها دعوت به ارائه پیشنهاد از سوی اصحاب علم و ادب و هنر کافی نیست زیرا در گذشته نیز آنها پیشنهادات خود و انتقاداتشان را بارها و بارها اعلام کرده‌اند لذا می‌بایست تمهیدات و شرایطی فراهم آید که اصحاب فرهنگ کشور که منزوی و به حاشیه رانده شده‌اند بتوانند مجددا به صحنه بازگردند و در اصلاح امور و اداره مطلوب‌تر آن نقش ارزنده خود را ایفا کنند به عبارت دیگر ارائه پیشنهاد در شرایط غیبت اصحاب فرهنگ نمی‌تواند گره‌گشا باشد مگر آنکه گره معضلات موجود با حضور و همراهی این قشر ارزشمند جامعه ما بازگشوده شود.
 
شرفشاهی افزود: متاسفانه درطی سال‌های اخیر به جای اقدام‌های عملی در زمینه اصلاح مدیریت فرهنگی معیوب شاهد یک سلسله شعارها و قول‌های بی‌پشتوانه‌ای بوده‌ایم که موجب شده است فرصت‌های زیادی از دست برود و این درد بی‌درمان روز به روز شکل مهلک‌تر و غیر قابل علاج‌تری به خود بگیرد.
 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.