سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا بار دیگر بر پشتیبانی خود از "پترو پروشنکو" رئیس جمهورمنتخب اوکراین تاکید کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛  "خوزه مانوئل باروسو" رئیس کمیسیون اروپا از ارائه کمک های مالی به اوکراین خبر داد. 

باروسو در اظهاراتی در بروکسل گفت:ما به حمایت و تعامل برای ایجاد ثبات در اقتصاد اوکراین ادامه می دهیم.تحویل بسته کمکی به مبلغ یازده میلیارد یورو(پانزده میلیارد دلار)مورد موافقت قرار گرفته است و در آینده نزدیک تحویل می شود. 


وی افزود:ما به تعامل گسترده خود برای افزایش امنیت انرژی نه تنها برای اوکراین بلکه برای مشتریان اروپایی ادامه می دهیم.

باروسو در ادامه گفت:بار دیگر من می خواهم این موضوع را شفاف سازی کنم که از انرژی نباید به عنون سلاحی سیاسی استفاده شود.   

وی در ادامه گفت:پیام اصلی بیانیه ای که ما درباره اوکراین به توافق رسیدیم بسیار مهم است زیرا این موضوع نشان می دهد که ما در کنار این کشور و از رهبری مشروع این کشور حمایت می کنیم و به حمایت همه جانبه خود از ایجاد ثبات در این کشور  و افزایش مقاومت این کشور در برابر فشارهای خارجی  ادامه می دهیم.

"هرمان فان رامپوی" رئیس شورای اروپا هم در این کنفرانس خبری گفت:ما از برگزاری مناسب انتخابات ریاست جمهوری روز یکشنبه در اوکراین با توجه به شرایط این کشور استقبال می کنیم.مشارکت خوب بود و نتایج آن هم شفاف بود و ما به تعامل نزدیک با رئیس جمهور جدید این کشور می نگریم.من با پوروشنکو رئیس جمهور منتخب اوکراین دیروز صحبت کردم و بر حمایت اتحادیه اروپا از وی تاکید کردم.

وی افزود:همزمان با خروج اتحادیه اروپا از بحران مالی نیاز به آینده ای مثبت و جهت محور بر اساس رشد اقتصادی،رقابت و کار آفرینی ضروری به نظر می رسد.ما به اتحاد مالی موثر و اقتصادی پیشرفته و این حال اتحاد در بین اعضا در اتحادیه اروپا نیازمندیم.

رامپوی در ادامه گفت:تمامی رهبران موافقت کردند که مسئله کلیدی این است که اولویت ها را برای طرح راهبری در سالهای پیش رو قرار دهیم.امروز زمان مطرح کردن جزئیات نیست و ما درباره برخی جهت گیری‌های کلیدی توافق کردیم.

وی افزود:ما نتایج انتخابات پارلمان اروپا را بررسی کردیم.البته وضعیت در هر کشوری از لحاظ تغییر و پیوستگی متفاوت است.در کل رای دهندگان پیامی قدرتمند را فرستادند و این پیام در صدر مباحثات امشب ما بود.   




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار