یک سناتور آمریکایی در نامه‌ای به بشار اسد رئیس جمهور سوریه از جنگ ارتش این کشور با تروریسم قدردانی و از اینکه عده معدودی در آمریکا می دانند تروریسم در سوریه برای جهانیان نیز خطرناک است ابراز تأسف کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی خبری سوریه  الان، سناتور "ریچاد بلک" از ایالت ویرجینای آمریکا در نامه خود به بشار اسد از دلاوریهای ارتش عربی سوریه و مهارتش قدردانی و تروریستها را جنایتکاران جنگی وحشی مرتبط با القاعده و مزدورانی که برای کشتن مردم سوریه به این کشور وارد می شوند توصیف و تأکید کرده است شمار اندکی از آمریکایی‌ها می دانند از همان طرفی حمایت می کنند که باعث و بانی حوادث یازدهم سپتامبر سال 2001 میلادی  شدند آنها همانهایی هستند که غیر نظامیان را سر می برند و با استفاده از شیوه انفجارهای انتحاری در سوریه زنان و کودکان را می کشند.

سناتور ریچارد همچنین از بشار اسد به سبب «تعامل محترمانه اش با همه طوایف » قدردانی کرده و نوشته است « شورشیان» شیوه « دزدان ، جنایتکاران و خرابکاران » را در پیش گرفته اند.

وی آرزو کرده است پیروزیهای ارتش عربی سوریه در مقابل تروریستها ادامه یابد.

وی شخصا از سربازان سوری که از غیر نظامیان حمایت می کنند قدردانی کرده است.

در نامه سناتور ریچارد آمده است : من تشکر کتبی خودم را از ارتش عربی سوریه به سبب دلاوریهایی که از خود در رشته کوههای قلمون ( ریف دمشق ) نشان داد و به نجات جان مسیحیان منجر شد قدردانی می کنم. من از پیروزی زیبای شما در یبرود ( ریف دمشق ) احساس ویژه ای دارم جاییکه ارتش عربی سوریه و نیروی  هوایی مسیحیان و دیگر سوریهایی را که سالها در چنگ تروریستها گرفتار شده بودند آزاد کردند. ما از مهارت و شجاعت نیروهای سوری که سیزده کشیش زنی که جهادی های بزدل آنها را ربوده بودند و از آنها در یبرود به  عنوان سپرهای انسانی استفاده می کردند و توسط نیروهای ارتش سوریه آزاد شدند عمیقا قدردانی می کنم.


سناتور ریچارد در ادامه نامه افزوده است : روشن است که در جنگ در سوریه تا اندازه زیادی جنایتکاران جنگی وحشی مرتبط با القاعده  حضور دارند. این گروهها  همانند النصره و دولت اسلامی عراق و شام به صورت عادی و به عنوان بخشی از سیاستهای عمدی خود مرتکب جنایات جنگی می شوند. آنها با افتخار تصاویر ویدیویی در یوتیوب منتشر می کنند که در آنها اعدامهای گروهی اسیران جنگی ، قطع کردن سرهای کشیشها و دیگر غیر نظامیان و حتی خوردن گوشت انسان نشان داده می شود. ژوئن گذشته در حلب جبهه النصره افتخار کرد مادری را مجبور کرده بود عملیات کشتن فرزند چهارده ساله اش را که نگاه کند که با شلیک گلوله به دهان و گردنش کشته شده بود. 

سناتور ریچارد نوشته است : ملت سوریه از دیدن مزدوران خارجی که برای جنگ علیه آنان وارد این کشور می شوند خسته شده اند. ملت تو از اقدامات جنایتکارانه جهادی هایی که برای تجاوز و کشتن سوریهای بیگناه آمده اند رنج برده‌اند. متأسفانه تا امروز تعداد معدودی از آمریکایی‌ها می دانند شورشیان در سوریه که القاعده بر آنها تسلط دارد دشمن سرسخت تو هستند. 

این سناتور آمریکایی تصریح کرده است : من مانده انم چگونه این موضوع را تفسیر کنم آمریکایی هایی که خودشان از القاعده زیانهای زیادی متحمل شدند ، اکنون فریب خورده اند تا جاییکه به جهادی ها کمک می کنند اما می دانم تعدادی از مسئولان در آمریکا با سیاست مسلح کردن و آموزش تروریستهایی که از اردن و ترکیه عبور می کنند و به کشور شما می آیند موافق نیستند. بدترین اتفاقی که امکان دارد رخ بدهد آن است که شورشیان بر پایتخت سوریه مسلط شوند و پرچم سیاه و زشت القاعده را بر فراز دمشق به اهتزاز در آورند به همین سبب آنها ( مسئولان مخالف ) نگذاشتند سلاحهای پیشرفته به دست شورشیان برسد.

در نامه سناتور ریچارد آمده است طراحان نظامی می دانند تروریستها افراد فریب خورده ای هستند و نمی شود به آنان اعتماد کرد و چیزی نمی تواند مانع حمله آنها با موشکهای ضد هواپیما به هواپیماهای مسافربری شود. اگر تروریستها می توانستند به موشکهای سوری ضد هواپیما که گزارشها نشان می دهد تعدادش حدود چهار هزار فروند است دست یابند هواپیماها را در فرودگاههای واشنگتن و نیویورک و لندن به کره هایی از آتش تبدیل می کردند و پرواز هواپیماهای مسافربری در جهان را فلج می کردند. کمک به آنها برای تحقق این هدف نوعی دیوانگی است.

سناتور ریچارد افزوده است خط مشی و تعامل محترمانه با همه مسیحیان و طائفه کوچک یهودیان در دمشق ادامه یافته است. تو از کلیساهای مسیحیان و کنیسه یهودیان دفاع و به آنها اجازه دادی آزادانه بر اساس اعتقاداتشان نیایش کنند من ممنون تو هستم.

سناتور ریچارد ادامه داده است در مقابل شورشیان هرجا که تسلط یافته اند شیوه دزدان و جنایتکاران و خرابکاران را پیموده اند و تجاوز به عنف و شکنجه کرده اند و افراد را ربوده اند و سرهای بیگناهان را قطع کرده‌اند و حرمت کلیسها را زیر پا گذاشته اند.

تروریستها از مسیحیان و یهودیان « خراج » می گیرند  و با آنان همانند شهروند درجه دوم رفتار کرده اند. من برای تو دعا می کنم که ارتش تو جهادی ها را از سوریه بیرون کند تا سوریها از ادیان و طوایف مختلف بتوانند زندگی مشترک همراه با صلح خود را ازسربگیرند. 
من تا این خواسته تحقق یابد برای تو دعا می کنم تا سربازان نیروهای مسلح سوری در جنگ علیه تروریستها جرأت و جسارت استثنایی خود از نشان دهند. من از تو خواهش می کنم قدردانی شخصی مرا به اطلاع نیروهای ارتش و نیروی هوایی سوریه که از شهروندان سوری از جمله اقلیتهای  دینی حمایت می کنند برسان. شهروندان سوری از طرف گروههای تروریستی با خطر مرگ مواجه هستند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۳۹ ۰۷ خرداد ۱۳۹۳
میشه گفت آدم خوب هم پیدا میشه
آخرین اخبار