مشاور سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در گفتگو با یک شبکه تلویزیونی آمریکایی اعلام کرد "آموزش جاسوسی" دریافت کرده و در خارج از کشور برای آژانس امنیت ملی آمریکا به طور ناشناس کار کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه،  ادوارد اسنودن، مشاور سابق آژانس امنیت ملی آمریکا و منشاء افشاگری‌های گسترده درباره شنود این آژانس، روز سه شنبه در گفتگو با یک شبکه تلویزیونی آمریکایی اعلام کرد " آموزش جاسوسی" دریافت کرده و در خارج از کشور برای آژانس امنیت ملی آمریکا به طور ناشناس کار کرده است.

اسنودن در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی نیوز آمریکا که بخش‌هایی از آن روز سه‌شنبه پخش شد، گفت " من ، به معنی سنتی کلمه ، آموزش جاسوسی دریافت کرده‌ام و در خارج از کشور به طور ناشناس زندگی و کار کرده ام و داشتن کاری را وانمود کرده‌ام که نداشته‌ام. حتی به من نامی داده شده است که نام من نبوده است".

این نخستین مصاحبه اسنودن با یک رسانه آمریکایی است.

در این مصاحبه که در مسکو انجام گرفته است، اسنودن این نظر را که وی فقط یک " تحلیل‌گر پایه "است، رد کرد و آن را ساخته و پرداخته واشنگتن دانست.

اسنودن در ماه اوت گذشته به مدت یک سال پناهندگی از روسیه دریافت کرد.

اسنودن گفت آمریکا با پیش کشیدن سمتی که من در بخشی از زندگینامه کاری خود داشته ام تلاش می کند کلیت زندگینامه من را کتمان کند.

اسنودن افزود :" من برای آژانس امنیت ملی آمریکا به طور ناشناس در خارج از کشور کار کرده ام، من برای اطلاعات نظامی به عنوان مدرس در آکادمی ضد جاسوسی کار کرده و منابع و شیوه هایی را برای امنیت اطلاعات و شهروندان مان در فضای‌های بسیار خطرناک کره زمین توسعه داده ام ".

اسنودن در این مصاحبه که قرار است متن کامل آن شامگاه چهارشنبه منتشر شود، گفت " وقتی که گفته می‌شود که من مدیر سامانه‌های پایه هستم، اینکه من نمی فهم چه می گویم، به اعتقاد من این ها سخنانی فریب دهنده است ".      




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار