شبکه فرانس بیست و چهار اعلام کرد، دولت نیجریه که به ناکارآمدی در آزاد کردن بیش از دویست دختر ربوده شده به دست بوکوحرام متهم است، از یافتن محل نگهداری این دختران خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه فرانس 24؛ این شبکه تلویزیونی در گزارشی از نیجریه افزود، مردم معترض نیجریه با تجمع در برابر مقر وزارت دفاع این کشور در ابوجا، پایتخت نیجریه خواستار توضیح دولت درباره وضع دختران ربوده شده شدند.
آنان منتظرند ارتش دویست و بیست و سه دختر دبیرستانی ربوده شده را هرچه سریعتر به خانواده هایشان بازگرداند. پس از چندین هفته جستجو ارتش تأیید کرد محل نگهداری این دختران جوان را یافته است.
الکس باده، رئیس ستاد نیروی هوایی ارتش نیجریه گفت: «خبر خوب درباره دختران این است که ما می دانیم آن ها کجا هستند. اما نمی توانیم آن را به شما اعلام کنیم. ما نمی توانیم اسرار نظامی را برای شما افشا کنیم. اجازه دهید ما کار خود را انجام دهیم و دختران را بازگردانیم.»
ارتش نیجریه می گوید نمی تواند برای بازگرداندن دختران ربوده شده به زور متوسل شود زیرا امکان آسیب دیدن دختران جوان در مناطق تحت کنترل دشمن وجود دارد. به نظر می رسد مذاکره تنها راه حلی است که برای دولت نیجریه باقی می ماند. به گفته منبعی نزدیک به مذاکرات هفته گذشته توافقی مبنی بر معاوضه تعدادی از دختران ربوده شده با برخی اسرای بوکوحرام تا مرحله امضا نیز پیش رفت. اما مقامات نیجریه درست قبل از انجام معاوضه از تصمیم خود منصرف شدند. برخی اعضای دولت که به شدت مورد انتقاد مردم قرار دارند، از منتقدان خود خواستند بیش از آنکه از دولت انتقاد کنند به بوکوحرام اعتراض کنند.
یکی از معترضان می گوید: «این نشانه ضعف دولت است. دولتی که شکست خورده است و قادر به انجام دادن مسئولیت های خود نیست. این شرم آور است.»
این گزارش در پایان می افزاید، آمریکا، انگلیس، فرانسه و اسرائیل کارشناسانی را برای کمک به مقامات نیجریه برای جستجوی دختران ربوده شده به این کشور اعزام کرده اند. هشتاد نیروی نظامی آمریکایی هم عازم کشور چاد شده اند تا به عملیات اطلاعاتی و شناسایی در منطقه بپردازند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار