رهبر حزب جبهه ملی فرانسه که بیشترین آرای مردم فرانسه در انتخابات پارلمان اتحادیه اروپا را به خود اختصاص داد، اعلام کرد بعد از بررسی شش ماهه برای خروج فرانسه از اتحادیه اروپا همه پرسی برگزار خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ "مارین لوپن"، رهبر حزب جبهه ملی فرانسه، پس از مشخص شدن پیروزی حزبش در انتخابات پارلمان اتحادیه اروپا در فرانسه در کنفرانسی خبری گفت، هدف ما این است که با منتخبین خود هرگونه توسعه و ارتقای اتحادیه اروپا را متوقف کنیم. امری که تحت شرایطی به منزله دفاع از منافع فرانسه و فرانسویان خواهد بود.
وی افزود، ما همچنین به سرعت خواستار تعلیق و توقف ساختاربندی جدید اتحادیه اروپا قبل از هرگونه اقدام آن برای فدرالیزه کردن اروپا خواهیم شد و هرگونه تلاش و اقدام آن را که در این راستا باشد رد خواهیم کرد. زیرا این مأموریتی است که فرانسوی ها با انتخاب خود به ما داده اند.
وی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت، خاطر نشان می کنم ساعاتی پس از بسته شدن حوزه های رأی گیری در انگلیس نایجل فاریج، رئیس حزب یوکیپ(حزب استقلال انگلیس) در سخنانی نه چندان تند گفته است اگرچه ما در گروه های مختلفی هستیم اما احتمالاً این موقعیت را داریم که جبهه مشترکی را تشکیل دهیم و در برابر برخی تصمیمات اتحادیه اروپا بایستیم. من هم از این اظهارات استقبال و ابراز خشنودی می کنم.
او در ادامه افزود، در مدت شش ماه یک همه پرسی را سازمان خواهم داد تا در آن از فرانسویان بپرسیم آیا می خواهند از اتحادیه اروپا خارج شوند یا نه؟ در شش ماه پیش از برگزاری همه پرسی بررسی خواهیم کرد که آیا اتحادیه اروپا حق حاکمیت پولی فرانسه و حق حاکمیت ارضی آن را که با پیمان شنگن دچار خدشه می شود به فرانسویان باز خواهد گرداند یا نه. حق حاکمیت اقتصادی و حق حاکمیت قانونگذاری فرانسه نیز باید به فرانسویان بازگردانده شود. به این معنا که مقررات و قانون اساسی فرانسه بر هرگونه قانون تصویبی اتحادیه اروپا ارجحیت داشته باشد و تحقق این امر را نیز بررسی می کنیم. سپس بر این اساس از فرانسویان خواهم خواست که به خروج از اتحادیه اروپا رأی دهند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار