تیم ملی والیبال کشورمان برای حضور در مسابقات لیگ جهانی آخرین بازی خود مقابل صربستان را برگزار و شکست خورد.

بهروز عطایی مربی اسبق تیم ملی والیبال در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: معتقدم در بازی تدارکاتی مربی نقاط ضعف و قوت تیم را بهتر شناسایی می‌کند تا به یک دیدگاه مطلوب از عملکرد ملی پوشان برسد.

وی گفت: کواچ مدت زمان زیادی نیست که در تیم ملی ایران حضور دارد و شناخت چندانی از والیبال کشورمان ندارد برخلاف اظهار نظرها که می‌گویند: اطلاعات کواچ کامل است این نگاه را از این باب می‌بینیم که این دیدگاه را همکارانش در اختیارش قرار داده‌اند در صورتی که یک مربی باید خودش شرایط بازیکنان را در جریان مسابقه لمس و درک کند تغییرات اساسی که کواچ در جریان آخرین بازی ایران و صربستان در ترکیب تیم ایجاد کرد فقط برای رسیدن به این شناخت کلی و اساسی بود.

مربی اسبق تیم ملی والیبال افزود: هدف از انجام بازی تدارکاتی دستاورد است ما هفت بازی با تیم‌های استرالیا، بلغارستان و صربستان انجام داده‌ایم، خوشبختانه کواچ در طول این مدت به یک شناخت مطلوب از وضعیت ملی پوشان رسیده است.
 
عطایی گفت: با وجود آن که شناخت کواچ از ملی پوشان تا حد قابل قبولی افزایش یافت ولی هنوز اثرات حضور وی را در تیم ملی نمی‌بینیم چون این مسأله به یک پرسه زمانی احتیاج دارد.

وی یادآور شد: نگرش ما باید به این مسأله معقول و مطلوب باشد نه این که به طور احساسی نسبت به این مسأله برخورد کنیم. حتی ولاسکو هم در کنار تیم ملی ایران دوره آزمون و خطا داشت.

وی در خصوص مسابقات لیگ جهانی اظهار داشت: باید نگاهمان به این مسابقات همانند بازی‌های تدارکاتی خوب و سطح بالا باشد تا ملی پوشان به خوبی خود را برای حضور در مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی کره جنوبی آماده کنند ما در مرحله انتخابی المپیک باید عملکردی قابل قبول و خوب داشته باشیم سپس لیگ جهانی می‌تواند شرایط مناسبی برای ملی پوشان فراهم کند تا در عرصه‌های سخت تر عملکرد قدرتمندانه و خارق‌العاده از خود به نمایش بگذارند.

وی تصریح کرد: کواچ در این رقابت‌های تدارکاتی فرصت کمی در اختیار داشت و برای این که داده‌های خود را به تیم ملی منتقل کند نیاز به زمان دارد به هیچ عنوان امکان ندارد که یک مربی در طول یک ماه بتواند اطلاعات خود را در اختیار ملی پوشان قرار بدهد.

عطایی درمورد صربستان و 2شکست ایران در بازی‌های تدارکاتی مقابل آنها اظهار داشت: پیشینه صرب‌ها در والیبال از ما قوی‌تر است، ساختار و بازیکنان آنها بسیار حرفه‌ای است که می‌توانند مقابل ما به خوبی صف‌آرایی کنند. ولی با این تفاسیر ما توان شکست آنها را داریم. هنوز تیم ما تا رسیدن به شرایط آرمانی فاصله داریم و هنوز به وضعیت ثابت و مشخصی نرسیده‌ایم.

انتهای‌پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۳:۱۱ ۰۷ خرداد ۱۳۹۳
ان شاالله که مثل ولاسکو موفق باشه دل هوادارای تیم ملی ایران رو شاد کنه
یا علی
Iran (Islamic Republic of)
fatemeh
۱۲:۰۵ ۰۷ خرداد ۱۳۹۳
انشاءالله که بچه ها تو بازی های دیگه بهتر ظاهر می شن ...و با آمادگی بیشتر...
آخرین اخبار