اگرچه ورم‌های موضعی بدن در اغلب موارد بی‌خطر هستند، اما این تورم‌ها در مواردی ممکن است، بسیار مشکل ساز شده و موجب افزایش خطر بروز آمبولی ریه شود.

جعفر عادلی متخصص داخلی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: تورم یا اِدِم نوعی علامت بیماری است و هنگامی که با آن مواجه می‌شوید، باید به دنبال علت ورم باشید. 

وی با بیان اینکه ورم به دو نوع ورم موضعی یا کلی تقسیم بندی می‌شود، تصریح کرد: در تورم‌های عمومی بدن، بیماری پیشرفت بیشتری داشته است، در حالیکه در تورم‌های موضعی که شیوع بیشتری دارند، شدت بیماری یا عامل به وجود آورنده ورم بسیار کمتر است. 

عادلی تاکید کرد: البته تورم موضعی در مواردی می‌تواند بسیار شدید بوده و حتی خطرناک‌تر از برخی موارد تورم عمومی شود. 

وی گفت: اگرچه ورم‌های موضعی بدن در اغلب موارد بی‌خطر هستند، اما این تورم‌ها در مواردی ممکن است، بسیار مشکل ساز شده و موجب افزایش خطر آمبولی ریه شود. 

عادلی یادآور شد: هرگونه ورم غیر عادی و طولانی مدت در قسمت‌های مختلف بدن باید جدی گرفته شود و فرد باید بلافاصله به پزشک مراجعه کند. 

وی خاطرنشان کرد: در مرحله اول باید علت بروز تورم مشخص شود و با توجه به عامل به وجود آورنده ورم درمان صورت گیرد، به همین دلیل باید از خود درمانی در این خصوص پرهیز کرد. 


انتهای پیام/
برچسب ها: ورم ، درد ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار