مجری احداث تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران گفت: کیفیت پساب خروجی تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران چهار برابر بیش‌تر از استانداردهای تعریف‌شده سازمان حفاظت از محیط زیست است.

به ‌گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پاون، میرباقر اسماعیلی‌کشتلی در بازدید هیئت عالی‌رتبه سازمان محیط زیست عراق از تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران افزود: فناوری به‌کاررفته در این تصفیه‌خانه طبق استانداردهای روز جهان درنظر گرفته شده و رعایت تمام ویژگی‌ها و استانداردها در طراحی، ساخت و بهره‌برداری ازجانب شرکت سازنده ضمانت شده است.

وی با اشاره به استقبال کشاورزان از پساب تولیدی این تصفیه‌خانه، اظهار داشت: دبی خروجی این تصفیه‌خانه حدود 450 هزار مترمکعب در روز است که مستمر بودن این حجم بزرگ پساب در طول سال، منبع تامین آب مطمئنی را برای کشاورزان مناطق پایین‌دست تصفیه‌خانه فراهم کرده است.

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران ادامه داد: افزون‌بر مصارف کشاورزی، از این پساب برای تزریق به آب‌خوان‌ها برای جبران افت منابع آب زیرزمینی در دشت ورامین و ری نیز استفاده می‌شود.

وی به پایش مداوم پساب این تصفیه‌خانه اشاره کرد و گفت: افزون‌بر سامانه پایش لحظه‌ای، آزمایشگاه بسیار مجهزی در این تصفیه‌خانه مستقر است که به‌صورت مستمر شاخص‌های پساب را کنترل می‌کند ضمن آنکه بر آن هستیم تا با برقراری ارتباط برخط (آن‌لاین) با محیط زیست، آن سازمان هم بتواند به‌صورت لحظه‌ای تغییرها را رصد کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار