بررسی‌ها نشان می‌دهد که در چند سال اخیر ابتلا به بیماریهای چشمی که در نتیجه آلودگی هوا به وجود آمده‌اند و یا موارد تشدید این بیماری‌ها به دلیل آلوده بودن هوا افزایش چشمگیری یافته است.

حسین اسلامیان متخصص بیماریهای چشمی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: آلودگی هوا از مشکلات بسیار جدی و مهم به ویژه در شهرهای بزرگ و صنعتی است و سلامتی را به شدت تهدید می‌کند. 

وی تصریح کرد: آلودگی هوا علاوه بر تاثیراتی که بر روی قلب، عروق، ریه و برخی دیگر از اندامهای حیاتی دارد، بر روی چشم‌ها و قدرت بینایی نیز تاثیرات منفی داشته و می‌تواند بیماریهای چشمی را نیز تشدید کند. 

اسلامیان تاکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که در چند سال اخیر ابتلا به بیماریهای چشمی که در نتیجه آلودگی هوا به وجود آمده‌اند و یا موارد تشدید این بیماری‌ها به دلیل آلوده بودن هوا افزایش چشمگیری یافته است. 

وی با بیان اینکه ذرات شیمیایی موجود در هوا مانند نیترات‌ها موجب ایجاد سوزش قرمزی و اشک ریزش از چشم‌ها می‌شود، خاطر نشان کرد: علاوه بر موارد فوق، کدر شدن عدسی، ضخیم شدن و تغییر رنگ سفیدی چشم نیز در نتیجه آلودگی هوا بر فرد عارض می‌شود که تمامی این نشانه‌ها حاکی از بروز آسیب یا بیماری چشمی است. 


انتهای پیام/
برچسب ها: آلودگی هوا ، چشم ، ریه ، سرطان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار