بررسی‌ها نشان می‌دهد که سن ابتلا به سرطان مثانه کاهش قابل ملاحظه‌ای یافته و موارد این بیماری در بین جوانان افزایش یافته است.

لطف الله محرابی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: استعمال سیگار، تماس‌های شغلی با برخی از مواد شیمیایی، مصرف برخی از دارو‌ها، عفونت و سنگ مثانه و بیماری‌های مشابه، از دلایل اصلی ابتلا به سرطان مثانه است. 

وی با بیان اینکه اغلب موارد ابتلا به این سرطان در سنین بالای ۵۰ سال بروز می‌کند، تاکید کرد: بررسی‌های اخیرنشان می‌دهد که متاسفانه سن ابتلا کاهش قابل ملاحظه‌ای یافته و موارد این بیماری در بین جوانان افزایش یافته است. 

محرابی افزود: یکی از مهم‌ترین دلایل کاهش سن ابتلا به سرطان مثانه و شیوع این بیماری در سنین قبل از ۵۰ سال، کاهش سن استعمال دخانیات به ویژه سیگار و افزایش موارد مصرف سیگار در بین جوانان و نوجوانان است. 

وی گفت: نکته مهم این است که اگر چه پس از ترک سیگار اثر سرطانی آن در بدن کاهش می‌یابد، اما این اثر تا سال‌ها در بدن باقی می‌ماند. 

محرابی خاطرنشان کرد: البته ترک کردن سیگار خطر ابتلا به سرطان را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و اگر بتوان در سنین جوانی موفق به ترک سیگار شد، خطر سرطان بیشتر از سنین میانسالی و سالمندی از انسان دور می‌شود.



انتهای پیام/
برچسب ها: سرطان ، سیگار ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار