رئیس شبکه بهداشت کنگان از راه‌اندازی شوراهای تخصصی بهداشتی در شهرها و روستاهای کنگان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، زینب حسینی شامگاه دوشنبه در نشست مسئولان کنگان اظهار داشت: توجه به بهداشت و سلامت جامعه امر مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی از اجرایی شدن تحول نظام سلامت خبر داد و افزود: این طرح در واقع طرحی عظیم و کشوری است که با اجرایی شدن این طرح بسیاری از مشکلات مردم حل خواهد شد.

رئیس شبکه بهداشت کنگان خاطرنشان کرد: کمیته‌هایی که تشکیل نشده‌اند پیگیری و در اسرع وقت تشکیل می‌شود و کمیته فرهنگی نیز به منظور اجرای هرچه با شکوه‌تر مراسم‌های مذهبی و فرهنگی تشکیل شده و به صورت فعال به تلاش خود طبق راهکارها و خط مشی تعیین شده ادامه می‌دهد.

حسینی تصریح کرد: تمام اعتبارات و تخصیص‌هایی که در سال 93 به این شبکه اختصاص داده شده بنا به ضرورت برای تعمیرات و تجهیزات و تمام امور با اولویت‌بندی هزینه شده و به موقع سند سازی انجام شود.  

وی از تدوین برنامه عملیاتی سال 93 تا 15 خرداد ماه خبر داد و گفت: این برنامه توسط مراکز بهداشتی درمانی تدوین و اهداف و استراتژی‌های جدید وزارتخانه بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی استان در آن لحاظ می‌شود.

حسینی بیان کرد: افزایش 20 درصدی حقوق پزشکان خانواده در سال 93 و تهیه بلیط رفت و برگشت هواپیما برای پزشکان خانواده در راستای جذب و ماندگاری آنان در برنامه پزشک خانواده روستایی مورد توجه قرار دارد.

وی افزود: با توجه به ابلاغ وزارتخانه بهداشت هزینه بیماران 10 درصد در بخش شهری و 5 درصد در بخش روستایی  در زمان بستری در بیمارستان محاسبه می‌شود.

حسینی در ارتباط با تشکیل شوراهای تخصصی بهداشتی شهرها و روستاهای کنگان برای هماهنگی بین بخشی و نحوه پرداخت و اضافه کار و کارانه و سایر مزایای پرسنل و پایش فصلی مدیران مراکز نیز به صورت مفصل توضیحاتی را ارائه کرد.

وی اضافه کرد: سرکشی به خانه‌ها و مراکز بهداشتی روستایی در شهرستان کنگان مورد توجه و تاکید این مجموعه قرار دارد.

انتهای پیام/م
برچسب ها: کنگان ، بهداشتی ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.