دومین روز از انتخابات ریاست جمهوری مصر از صبح امروز ساعت 9 به وقت محلی (10:30 به وقت تهران) در سراسر این کشور آغاز شد و تا ساعت 21 شب روند رای گیری ادامه خواهد داشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، دومین روز از رای گیری انتخابات ریاست جمهوری مصر در حالی شروع شد که گمانه زنی ها درباره احتمال پیروزی عبدالفتاح السیسی فرمانده سابق ارتش مصر در این انتخابات افزایش یافته است. دیدگاه های متفاوتی درباره میزان مشارکت مردم مصر در انتخابات ریاست جمهوری این کشور منتشر شده است.

اخبار و گزارش های دریافتی از مصر نشاندهنده خلوت بودن مراکز اخذ رای این کشور است. انتخابات ریاست جمهوری مصر در میان تدابیر شدید امنیتی برگزار می شود.خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین از تدابیر مناسب اتخاذ شده در انتخابات ریاست جمهوری مصر خبر داد و اعلام کرد بسیاری از رای‌دهندگان از روند برگزاری انتخابات راضی هستند.

سمیه الشناوی خبرنگار این شبکه در قاهره گزارش داد: تا آخرین لحظات اولین روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در مصر و پیش از بسته شدن درهای مراکز اخذ رای، شهروندان مصری در حال ورود به مراکز اخذ رای بودند. البته، حجم مراجعه کنندگان مصری عصر روز اول انتخابات برای انداختن آراء خود در صندوق های رای در مقایسه با ساعت های صبحگاهی اندک بود.

فاروق الفیشاوی، بازیگر مصری، در این خصوص به خبرنگار این شبکه گفت: «مردم برای انداختن رای خود در صندوق ها به مراکز رای گیری مراجعه کرده اند. مردم مصر بر مشارکت فعال و خوب در فرایند سیاسی تاکید می کنند.

یکی از رای دهندگان مصری نیز در این خصوص گفت: اقدامات اتخاذ شده در این خصوص بسیار خوب است. اولین روز انتخابات، تدابیری که کمیته انتخابات اتخاذ کرده و نیز حضور مردم بسیار خوب است.

خبرنگار این شبکه افزود: اقدام نیروهای پلیس در تسهیل ورود رای دهندگان به مراکز رای از ویژگی این دوره از انتخابات ریاست جمهوری مصر است.

یکی از شهروندان مصری در این خصوص گفت: من از آنچه امروز در مصر روی می دهد بسیار خوشحال هستم. تدابیر اتخاذ شده و نظم موجود در انتخابات بسیار خوب است.
 
یکی دیگر از شهروندان مصری به خبرنگار المیادین گفت: فضای موجود انتخابات خوب است. همه چیز خوب است. امنیت وجود دارد. مردم برای شرکت در انتخابات آمده اند.
 
یکی دیگر از شهروندان مصری به خبرنگار این شبکه گفت: وضع موجود در انتخابات خوب است و مردم باید برای رای دادن حاضر شوند.

گزارشگر این شبکه در ادامه افزود: برخی گروه ها، چه گروه اخوان المسلمین و برخی از گروه های دیگر که انتخابات را تحریم کرده اند از حضور شهروندان در مراکز رای جلوگیری نکردند.

یکی از شهروندان مصری نیز گفت: هیچ مشکلی در برگزاری انتخابات وجود ندارد. همه چیز آرام و مناسب است.

یکی از ناظران در انتخابات نیز به خبرنگار این شبکه گفت: نمایندگان نامزدها در مراکز رای گیری حضور دارند و پیش از آغاز رای گیری از خالی بودن صندوق های رای اطمینان حاصل می کنند. بنابراین، هیچ مشکلی وجود ندارد.

خبرنگار این شبکه در ادامه افزود: حدود پنجاه و سه میلیون نفر از مصری ها واجد شرایط رای در این انتخابات هستند. بیش از شانزده هزار قاضی در سراسر مصر بر فرایند انتخابات نظارت می کنند.

مصری ها برای انتخاب رئیس جمهور فقط یک روز دیگر زمان دارند تا وارد مرحله جدیدی شوند که سبب برقراری امنیت و ثبات برای آنها شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار