رییس کمیه مشارکت‌های مردمی شورای‌شهر تهران در برنامه تجليل از 31 غسال خانم بهشت زهرا تهران از پيگيری بازنشستگی 15 سال برای خانم‌ها و 20 سال براي آقايان غسال در شورای شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، الهه راستگو رییس کمیه مشارکت‌های مردمی شورای‌شهر تهران در برنامه تقدیر و تجلیل از بانوان غساله بهشت زهرا گفت: کار شما بسيار دشوار است و باید دست شما را به خاطر لطف، کرامت و شرفی که دارید بوسید چراکه شما در واقع برگزیده‌اید و زبان نخواهد توانست زحمات کار شما را بيان کند.
    
عضو شوراي شهر تهران  افزود: کار شما برخلاف برخي تصورات یکی از پاک‌ترین و استرلیزه ‌ترین کارهاست و همه شما در واقعبه خدا نزدیک‌تر هستید چراکه صحنه‌هایی که شما هر روز می‌بینید، ما شاید برای چند دقیقه هم نتوانیم تحمل کنیم .
 
وی ادامه داد: یکی از خصوصیات اصلی مسلمانان مرگ آگاهی است و شما هر روز با آن در ارتباط هستید . ما نیز سعی می کنیم قدمی برای شناساندن کار سخت شما برداریم اگر لازم است تغییر نام غسال را به دلیل ذهنیت مردم داشته باشیم چراکه یکی از وظایف شورای شهر ملزم کردن شهرداری به فرهنگ سازی است.
 
راستگو در ادامه تصريح کرد: من میان شما بسیاری افراد تحصیل کرده دیدم که بسیار خوشحال کننده است و قطعا شورای شهر تهران پیگیری قرارگیری کار غسالان در بین مشاغل سخت را دنبال می کند .
 
 
توکلی مدیر عامل سازمان بهشت زهرا تهران در ادامه این دیدار گفت: امروز به خانه مردم و با عنوان خادم مردم آمدیم و من خوشحالم که در دوران فعالیتم در این حوزه بسیاری از مسئولین و تا نمایندگان مجلس را به بهشت زهرا و دیدن کار سخت این افراد که بدون هیچ توقعی کار می کنند برده ام و شاید این تنها مجموعه ای باشد که مدیر آن به خانه تمامی کارگران آن رفته است.
 
مدیر عامل سازمان بهشت زهرا تهران ادامه داد: پیشنهاد ما به مجلس بازنشستگی بازنشستگی 15 سال برای خانم ها و 20 سال برای آقایان غسال است که پیگیری آن را از طریق مجلس در حال انجام هسنیم و نیاز به همکاری شورای شهر داریم.
 
مجتبی شاکری عضو کمیسون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در ادامه این نشست بيان کرد: کار غسالان مشابه با رزمندگان جبهه ها است چراکه آنچه هر دو به ما می آموزند آن است که بین مرگ و زندگی فاصله ای نیست و شما هر روز با مرگ در ارتباط هستید .
 
وي در ادامه اذعان داشت: هر روز کار شما مي تواند به تنهايي یک کتاب باشد و در این زمینه لازم است اقدامات فرهنگی بیشتری انجام شود.
 
در ادامه این نشست یکی از غسالان اشاره به  ویژگی ها ومشکلات کار غسال ها گفت: در کار ما تمامی آداب اسلامی رعایت مي شود و با وجود اینکه بعضا  با جنازه های تصادفی و یا نظیر آن که بسیار وضعیت نامناسبی دارند روبرو هستیم اما تمامی این آداب به صورت کامل اجرا می شود.
 
یکی دیگر از غسالان با بيان مشکلات کارشان اظهار داشت: کار غسالان بسیار سخت است اما هیچ منتی بر سر کسی نداریم چراکه خودمان این شغل را انتخاب کردیم و به آن افتخار می کنیم اما ما ساعت ها مجبوریم ایستاده کار کنیم، بیشتر زمان کار خود را با آب سر و کار داریم، بسیاری از همکاران ما از پا افتاده می شوند، این شغل با احساسات مردم درگیر است، گازی که از کافور بلند می شود بسیار برای چشم مضر است و تاکنون چندین بار دست همکاران ما هنگام بلند کردن متوفی شکسته است و شاید در روز ما بیش از 70 تا 80 متوفی را شستشو میدهیم اما همه ما در خواست داريم کار غسالان در بین مشاغل سخت قرار گيرد.
 
اسماعیل دوستی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه تصريح کرد: من امروز بسیار متاثر شدم و می دانم که این شغل چه میزان سخت و دشوار است و ما در شورای شهر تهران قرارگیری کار غسالان در بین مشاغل سخت را دنبال خواهيم کرد.
 
گفتني است: در این برنامه که با حضور الهه راستگو، مجتبی شاکری و اسماعیل دوستی از اعضاي شورای شهر، مدیرعامل سازمان بهشت زهرای تهران و با حضور اصحاب رسانه برگزار شد از 31 غسال خانم بهشت زهراي تهران تجليل شد.

انتهای پیام
برچسب ها: بازنشسته ، غسال ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار