شهر حلب و طرطوس برای برگزاری انتخابات آماده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین از آمادگی مسئولان و دانشجویان دانشگاه حلب برای برگزاری انتخابات با وجود تهدیدهای امنیتی خبر داد.

"اوغاریت دندش" در گزارشی از شهر حلب درباره فضای انتخاباتی اعلام کرد: با وجود ادامه درگیری ها در مناطق مختلف شهر حلب و حومه آن، تدابیر لازم برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اتخاذ شده است. البته، هنوز مراکز اخذ رای مشخص نشده است و به نظر می رسد که چند روز پیش از برگزاری انتخابات مشخص خواهد شد.

به نظر می رسد در شهرک دانشگاهی حلب بیشترین فعالیت های انتخاباتی صورت خواهد گرفت. در این منطقه بیش از نود مرکز اخذ رای در نظر گرفته خواهد شد.

با وجود اینکه دانشگاه حلب هدف حملات خمپاره ای قرار گرفت، دانشجویان که در حال برگزاری امتحان هایشان هستند در فعالیت های انتخاباتی مشارکت دارند.

عبدالقادر الحریری دبیر ستاد انتخابات دانشگاه حلب در این خصوص به خبرنگار این شبکه گفت: دانشگاه حلب از سه نامزد ریاست جمهوری استقبال می کند. فضای دانشگاه حامی رئیس جمهور است، اما از دو نامزد دیگر نیز استقبال می کند. در این دانشگاه تقریبا نود صندوق آماده خواهد شد.

وی افزود در محوطه دانشگاه بیش از بیست واحد مسکونی مهاجران اسکان داده شده اند.

الحریری درباره تهدیدهای تروریست ها علیه مسئولان دانشگاه نیز گفت: مسئولان و نیروهای موجود در دانشگاه از تهدیدهای تروریست ها هراسی ندارند. ما در جهت حمایت از کشور به مبارزات علمی خود ادامه خواهیم داد. همه ما در این مسیر سربازانی هستیم که از صندوق های رای صیانت خواهیم کرد. نیروهای امنیتی و پلیس در محوطه دانشگاه حضور دارند و همه به مسئولیت های خود عمل خواهند کرد.

خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین در طرطوس هم از اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در شهر طرطوس سوریه و آمادگی کامل مسئولان خبر داد.

"هبه الله بیطار" از شهر طرطوس سوریه درباره فضای رقابت های انتخابات ریاست جمهوری گزارش داد: تدابیر و اقدامات لازم برای برگزاری انتخابات در شهر طرطوس اتخاذ شده است. مدیران مراکز رای‌گیری درباره ضرورت صیانت از آراء مردم قسم یاد کرده اند. همه مسئولان مراکز انتخاباتی مشخص شده اند.

خبرنگار این شبکه افزود: در شهر طرطوس و حومه آن تقریبا هفتصد و هفتاد و نه مرکز رای گیری در نظر گرفته شده است. در این شهر هفتصد و پنجاه هزار نفر واجد شرایط رای، چه ساکنان اصلی شهر و چه مهاجران از مناطق دیگر سوریه، حضور دارند.

وی افزود: مهاجران موجود در این شهر می توانند رای خود را در هر یک از مراکز اخذ رای به صندوق بیندازند. علاوه بر این، کمیته ناظر بر انتخابات در استان طرطوس مراکز خاصی را برای مهاجران و مراکزی که مهاجران حضور دارند در نظر گرفته است.

خبرنگار این شبکه افزود: کمیته قضایی ناظر بر انتخابات نیز متشکل از سه قاضی روز انتخابات از مراکز انتخابات بازدید خواهند کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار