دادگاهی در عربستان روز دوشنبه حکم اعدام رضا جعفر الربح یکی از فعالان شیعه مخالف دولت را به اتهام تیراندازی به طرف نیروهای امنیتی این کشور صادر کرد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری آلمان، این جوانی که به اعدام محکوم شد فرزند جعفر الربح از روحانیون شیعه در مناطق شرق عربستان است .

دادگاه جزایی در شهر جده دیروز حکم بدوی خود را درباره اعدام رضا جعفر به اتهام تیراندازی به طرف ماموران امنیتی صادر کرد.

دادگاه جزایی شهر جده این جوان 26 را که از ژوئن گذشته بازداشت و زندانی است، همچنین به خرید و نگهداری غیر قانونی سلاح، تیراندازی به طرف ماموران امنیتی و پناه دادن به یکی از افراد تحت تعقیب دستگاه قضایی عربستان متهم کرد.

این اولین بار ظرف سه سال گذشته و از زمان آغاز اعتراض ها مردمی درمناطق شیعه نشین استان قطیف در شرق عربستان در سال 2011 است ، که یکی از معترضان به اتهام تیراندازی به طرف ماموران امنیتی به اعدام محکوم می شود.

پس از صدور حکم اعدام علیه رضا جعفر الربح، این جوان عربستانی نسبت به آن اعتراض کرد و خواستار پیگیری این پرونده در دادگاه تجدید نظر شد.

دادستانی عربستان پیش از این صدور حکم اعدام برای شماری از زندانیان را در ارتباط با اعتراض های مردی در استان شیعه نشین شده خواستار شده بود، اما دادگاه حکم اعدام برخی افراد را رد کرد و بررسی پرونده برخی دیگر افراد ادامه دارد.

پس از اغاز اعتراض های مردی علیه نظام آل سعود در مناطق شیعه نشین شرق این کشور از سال 2011 ، که به کشته شدن دست کم 19 نفر از جمله تعدادی از ماموران امنیتی منجر شد ، نیروهای امنیتی عربستان دست کم 300 نفر را به اتهام حمله غیر قانونی سلاح و شلیک به طرف ماموران امنیتی دستگیر و زندانی کردند .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار