نائب رئیس فدراسیون شطرنج با بیان اینکه" لاندا" مجددا قرار داد بستیم،گفت:"مرادی" پس از سال ها دوری از کشور هم اکنون در مسابقات جام ملت های آسیا به عنوان یکی از اعضای تیم ملی شطرنج حضور دارد.

علی رضا شفیعی نائب رئیس فدراسیون شطرنج و مسئول گروه گزینشگر تیم ملی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به آنکه ایران میزبان  هجدهمین دوره از مسابقات جام ملت های آسیا است، ظبق قانون کنفدراسیون آسیا می توانیم با 2 تیم در صحنه مسابقات حاضر شویم.بنابراین مجبور به انتخاب 10 شطرنجباز برای حضور در مسابقات تیمی جام ملت های آسیا شدیم.

وی افزود:طبق قانون 5 شطرنجباز برتر حاضر در مسابقات قهرمان کشوری سال گذشته و 2 نفر به انتخاب گروه گزینشگر تیم ملی به اردو دعوت شده و از این میان 5 نفر اصلی ملی پوش انتخاب می شوند.

شفیعی گفت : بر اساس شیوه نامه ای که شامل ریتینگ، عنوان و میزان آمادگی بازیکن است گروه گزینشگر،" الشن مرادی" که از استاد بزرگان کشور و نفرات برتر ریتینگ کشوری می باشد را تأیید کرد.

نائب رئیس فدراسیون شطرنج در خصوص بازگشت کنستانتین لاندا به سمت مربیگری تیم ملی کشورمان اظهار داشت: تعدادی از مربیان مورد نظر فدراسیون در تیم های دیگر مشغول فعالیت بودند. مسائل، عدم وجود گزینه ای دیگر و با توجه به درخواست و علاقه بازیکنان به لاندا، کمیته فنی صلاح دانست که با وی مجدداٌ قرار داد بسته شود.  

انتهای پیام/
برچسب ها: شفیعی ، شطرنج ، لاندا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار