فروتنی گفت: اگر کالایی مشمول استاندارد اجباری باشد سازمان استاندارد موظف به نظارت بر روند تهیه و توزیع آن است و در زمینه قطعات خودرویی نیز به همین صورت عمل می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، کیومرث فروتنیمدیرکل دفتر ماشین سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت در حاشیه مراسم آغاز به کار چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قالب و ابزار، اظهار داشت: قالب‌های صنعتی از زیرساخت‌های اصلی برای پیشرفت صنعتی کشور است.

وی ادامه داد: در این زمینه از جامعه قطعه‌سازی کشور خواسته‌ایم که طرحی را برای توسعه این صنعت تهیه کنند تا توانمندی کارآفرینان این حوزه به صورت نظام‌مند توسعه یابد.

مدیرکل دفتر ماشین سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: در این زمینه با تکیه بر نیروی انسانی توانمند و متخصص می‌توان اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری را در این حوزه اجرایی کرد.

وی تصریح کرد: برای حمایت از قالب‌سازان داخلی و براساس قانون حمایت از تولید ملی از واردات قالب‌ها و ابزاری که امکان تولید آنها در داخل کشور وجود دارد جلوگیری می‌شود.

فروتنی در رابطه با عرضه قطعات یدکی تقلبی خودرو در بازار نیز گفت: اگر کالایی مشمول استاندارد اجباری باشد سازمان استاندارد موظف به نظارت بر روند تهیه و توزیع آن است و در زمینه قطعات خودرویی نیز به همین صورت عمل می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار