معاون سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران(ایمیدرو) گفت: مجموع دولت و این سازمان با اجرا و پیاده سازی برنامه خصوصی سازی در چارچوب اصل 44 قانون اساسی مشکلی ندارد و از هر موقعیتی برای انجام آن استقبال می کند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، امیر خرمی شاد روز دوشنبه در مراسم هفته معدن در محل سازمان ایمیدرو، اظهار داشت: واگذاری های گذشته واحدهای وابسته به این سازمان در قالب رد دیون صورت گرفته و آن نیز اصولی اجرا نشد.
 
وی اضافه کرد: بررسی عملکرد دولتمردان در دوره پس از پیروزی انقلاب اسلامی نشان می دهد نگرش ها متمرکز بر نفت و اقتصاد نفتی بوده و بخش معدن مغفول مانده و آمارها حاکی از سهم یک درصدی معدن در تولید ناخالص داخلی است.
 
خرمی شاد افزود: استقرار دولت یازدهم شرایط متفاوتی برای بخش معدن و صنایع معدنی را رقم زد و در ایمیدرو نسبت به بازنگری و تدوین استراتژی اقدام شد که مدت 6 ماه به طول انجامید و اکنون 9 استراتژی اصلی، 30 استراتژی کسب وکار و 230 پروژه تعریف شده است.
 
به گفته این مقام مسئول، امروز در ایمیدرو خرد جمعی و کار کارشناسی مورد تاکید قرار دارد و از انجام کارهای عجولانه پرهیز می شود.
 
وی یادآور شد: براساس تفاهم صورت گرفته با سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور قرار است طی سه سال 200 هزار کیلومتر از اراضی کشور با اعتبار یک هزار و 200 میلیارد تومانی تحت پوشش طرح اکتشاف قرار گیرد.
 
خرمی شاد گفت: همکاری در قالب توسعه اکتشافات مرزی از چابهار تا خراسان رضوی و توسعه سنگان به مساحت 12 هزار کیلومتر مربع از دیگر برنامه های پیش بینی شده با سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور است.
 
وی تاکید کرد: حجم فعالیتی که تاکنون در سازمان ایمیدرو صورت گرفته، با برنامه های وسیعی که بخش معدن وصنایع معدنی دارد خیلی کم است، اما تمام توان این تشکیلات برای اجرایی و عملیاتی ساختن برنامه ها صرف خواهد شد.
 
معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان ایمیدرو، موضوع استهلاک ماشین آلات و تجهیزات معدنی را خاطرنشان ساخت و گفت: براساس تفاهم صورت گرفته بین ایمیدرو و دو بانک 360 میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی و بهسازی این ماشین آلات پیش بینی شده که به میزان دو تا 10 درصد یارانه برای معدنکاران در نظر گرفته شده که ایمیدرو پرداخت می کند، تا شرایط معادن بهبود یابد.
 
وی افزایش سرمایه صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی از 10 به 220 میلیارد تومان به منظور حمایت از فعالان معادن کوچک را به عنوان دیگر برنامه های اجرایی ایمیدرو در دوره کوتاه فعالیت دولت یازدهم ذکر کرد.
 
خرمی شاد تاکید کرد: سازمان ایمیدرو، تنها تشکیلات توسعه ای در بخش معدن کشور است و نیاز به پشتیبانی دولت دارد و سازمانهای توسعه ای نقطه اتصال بین دولت و بخش خصوصی محسوب می شوند و در نقاطی که به دلیل وسعت و حجم سرمایه گذاری در توان بخش خصوصی نباشد، این سازمان نقش پررنگتری خواهد داشت.
 
مراسم هفته معدن در سازمان ایمیدرو با برگزاری میزگردی در ارتباط با مسایل خصوصی سازی به کار خود پایان داد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: ایمیدرو ، معدن ، سازمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار