معاون مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور گفت: امسال طرح غربالگری اضطراب کودکان 5 تا 6 سال در مهدهای کودک با گستردگی بیشتری در سطح کشور انجام می شود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،‌ «آرزو ذکائی‌فر» افزود: اجرای این طرح در مهدهای کودک است که بر این اساس موارد لازم به روانپزشک ارجاع داده می‌شود که ویزیت اولیه آن رایگان است.
 
وی ادامه داد: در اجرای این طرح در مواردی که خانواده کودک نیازمند باشند، خدمات مشاوره‌ای تا چهار جلسه رایگان خواهد بود.
 
ذکایی فر افزود: این سازمان در یکهزار و 200 مرکز دولتی و غیردولتی خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهند.
 
وی ادامه داد: برای افزایش دسترسی عموم به خدمات مشاوره‌ای، به جز یکهزار و 200 مرکز مشاوره حضوری، مشاوره تلفنی از طریق تماس با شماره 1480 و مشاوره از طریق فضای مجازی به آدرس www.moshaver.behzisti.ir انجام می‌شود.
 
معاون مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی با بیان اینکه برخی مراکز نیز خدمات تخصصی مانند مشاوره خاص کودکان و نوجوانان، درمان اختلالات جنسی و روانی، مشاوره تحصیلی و تربیتی ارائه می‌دهند، افزود: بیش از 300 مرکز سلامت روان در سراسر کشور است که مشاوره اولیه را انجام داده و افراد را در موارد لازم به مراکز تخصصی ارجاع می‌دهند.
 
ذکائی‌فر، مشاوره و حمایت‌های روانی در بلایا را از دیگر اقدامات سازمان بهزیستی برشمرد و گفت: اقدامات مشاوره و مددکاری مربوط به اوضاع بحرانی در هنگام وقوع بلایای طبیعی است، که بخشی از آن توسط گرو‌ه‌های همیار مردمی و بخشی دیگر توسط تیم فوریتی شامل روانشناسان و کارشناسان اعزامی به منطقه انجام می‌شود.
 
وی همچنین از راه‌اندازی ساماندهی مدیریت و فرماندهی حادثه خبر داد و افزود: در این صورت در هنگام وقوع بلایای طبیعی، بحران موجود ساماندهی شده و به هر بخش با هر گونه نیاز رسیدگی خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار