رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر تصریح کرد: جوانان موتور محرک فعالیت‌های هلال احمر هستند و باید از ظرفیت‌های این کانون‌ها استفاده و از استعدادهای نهفته آنها حداکثر استفاده را کرد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، وحید قبادی‌دانا،  رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال اح روز دوشنبه در جلسه شورای اداری روسای شعب استان کرمان فعالیت در این حوزه را امری مقدس توصیف کرد و گفت: فعالیت در هلال احمر یک بار سنگین در جهت کمک به مردم است.

وی نیروهای سازمان جوانان را همچون سلولهای بنیادی توصیف کرد و گفت: این جوانان آموزش دیده هلال احمر باید سفیران امین مجموعه برای آموزش به دیگر افراد جامعه باشند.

قبادی دانا بودجه هلال احمر را متعلق به آسیب دیدگان و محرومان دانست و افزود: باید تلاش کنیم تا اهداف و برنامه‌های این نهاد مردمی به درستی و شایستگی برای جوانان و مردم معرفی و زمینه مناسبی برای حضور آنها در فعالیت‌های هلال احمر فراهم شود.

وی در ادامه جمعیت هلال احمر استان کرمان را یک مجموعه قوی، منظم و با ثبات توصیف کرد و افزود: با وجود فاصله زیاد بین شهرهای استان و جاده‌های صعب‌العبور و سختی کار در این مجموعه، مدیریت شایسته مدیر عامل هلال احمر استان و همچنین تلاش جوانان، امدادگران و داوطلبان این استان قابل تقدیر است.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر، با اشاره به اینکه کانونهای دانش آموزی اساس شکل‌گیری سازمان جوانان هلال احمر بوده است، ادامه داد: در حال حاضر چهار تشکل دانش‌آموزی بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مدارس در حال فعالیت هستند که جمعیت هلال احمر یکی از این تشکلها بشمار می‌آید.

قبادی دانا به تفاهمنامه قریب الوقوع هلال احمر با معاونت فرهنگ و دانشجویی وزارت علوم اشاره کردو اظهارداشت: بزودی و طی این تفاهنامه، فعالیت کانونهای دانشجویی هلال در دانشگاهها به صورت جدی‌تری پیگیری خواهد شد.

وی بر فعال شدن هر چه بیشتر کانونهای طلاب و روستایی و عشایری تاکید کرد و ادامه داد: کانونهای روستایی در خط مقدم ارزیابی و کمک در زمان وقوع حوادث در روستاها هستند که باید سازماندهی درستی در این زمینه انجام شود.

قبادی دانا با تاکید بر آموزش مناسب به این کانونها تصریح کرد: با فعال کردن کانونهای دانشجویی و ارتباط موثر با کانونهای طلاب و روستایی و عشایری بسیاری از مشکلات این حوزه حل می‌شود.

وی به فعالیت کاروانهای نیکوکاری و اردوهای جهادی در کشور اشاره کرد و افزود: کاروانهای نیکوکاری و اردوهای جهادی باید با رویکرد اجتماع محور فعالیت کنند.

قبادی دانا تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا آموزشهای هلال احمر به شکل مهارت افزایی و با آموزشهای مستقیم و غیرمستقیم در کل کشور ارائه شود تا در زمان حادثه بتوانیم از این جوانان و داوطلبان در زمان وقوع حادثه و مشکل به صورت بهینه استفاده کنیم.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.