بدنبال اتهامات آمریکا در مورد حملات سایبری به این کشور از سوی چین ، واشنگتن حضور نمایندگان پکن را در کنفرانس های امنیت سایبری در دنیا ممنوع کرد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از تک ویک یوروپ (هفته نامه فناوری اروپا) ؛ ایالات متحده به احتمال فراوان نمایندگان چینی را از حضور در کنفرانس های امنیت اطلاعات معتبر و بزرگ در سطح بین الملل منع خواهد کرد. 

این اقدام در پی آن صورت گرفت که ایالات متحده اتهاماتی علیه گروه هکرهای ارتش آزادی بخش مردمی چین مطرح نمود . 

یک مقام ارشد دولت آمریکادر این باره اظهار داشت : اعمال محدودیت در صدور ویزا می تواند مانع حضور چینی ها در " کنفرانس هک _دف کان_ " و " بلک هت" شود که هر دو در اوایل آگوست برگزار می گردد . 

یکی از اعضای تیم کارشناسان امنیتی چینی در شرکت خصوصی "کیوایهو 360" و نیز دانشگاه "هنگ کنگ" برای حضور در این کنفرانس ها معرفی شده است .

گفتنی است پنج تبعه چینی به جاسوسی سایبری از چندین سازمان آمریکایی متهم شده اند. چین بلافاصله این اتهامات را رد نمود و اعلام کرد : ایالات متحده بطور گسترده از شرکت ها و موسسات چینی جاسوسی می کند و دولت این کشور باید ادعاهای خود را علیه پکن پس بگیرد. 

یک مقام دولت آمریکا که نخواست نامش فاش شود در اظهاراتی تاکید کرد : "کاخ سفید در جلوگیری از حملات مخرب سایبری از سوی چین ناامید شده است . تلاش می کنیم که مذاکرات سازنده و موثری بین دو طرف داشته باشیم . نمایندگانی از وزارت خارجه و وزارت دفاع آمریکا به چین سفر کرده اند تا مدارکی مبنی  بر هک سایتهای آمریکایی را که توسط "ارتش آزادی بخش مردمی چین" انجام گرفته ،‌به مقامات چینی ارائه دهند . هرچند که امید چندانی برای بهبود یا پیشرفت گفتگوها از این طریق نداریم . "

شایان ذکر است که بسیاری از افراد فعال در صنایع امنیتی واکنش های تندی به احتمال ممنوعیت حضور چین در کنفرانس های امنیتی بین المللی نشان داده اند . جف موس ، بنیانگذار دو کنفرانس "دف کان و بلک هت " در صفحه شخصی خود در توئیتر در این باره نوشت : تصور نمی کنم چنین تصمیماتی کمکی به ساخت اجتماعی مثبت و سازنده داشته باشد . 

مارک راجرز ، مدیر عملیات امنیتی "دف کان" نیز اظهار داشت : این اقدام هیچ تاثیری بر جریان اطلاعات نخواهدداشت . این اقدام دولت آمریکا بی معنی و کینه توزانه است .

برخی افراد دیگر از جمله ریک فرگوسن از شرکت "ترند میکرو " و والدس زالی پروفسور امنیتی اعلام کرده اند که این حرکت ، اقدامی نژادپرستانه است . 



انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار