رييس پليس فتا استان خراسان رضوي در خصوص برخي افراد سودجو و کلاهبردار که با ارسال پيامک انبوه، قصد فروش زمين خود به چند برابر قيمت واقعي را دارند، هشدار داد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، سرهنگ سيد محسن عرفاني در خبر تازه اي به شهروندان هشدار داد: مراقب کلاهبرداران که به روشهاي گوناگون و با ايجاد حس طمع در شهروند، با ارسال پيامک انبوه قصد کلاهبرداري دارند، باشند.
 
در نمونه متن تهيه شده  از پيامکهاي طراحي شده توسط يکي از همين کلاهبردارن، آمده است.
 
"ضمن عرض سلام و تبريک خدمت شما کاربر گرامي با توجه به خريد از دستگاه pos، شما يکي از برندگان خوش شانس شبکه شاپرک شده ايد.
 
جايزه تعلق گرفته به شما در اين دوره، فروش تعدادي قطعات محدود زمين با آينده اي طلايي مي باشد لطفا براي دريافت جايزه و مشخصات قطعه زمين خود به شماره تلفن ثابت ... و يا تلفن همراه .... تماس بگيريد."
 
با توجه به تحقيقات انجام گرفته پيرامون موضوع توسط کارشناسان اداره اطلاعات پليس فتا، کارشناسان دريافتند در اين نوع شگرد، کلاهبردار براي ايجاد چهره موجه براي خود و فريب بيش از پيش شهروند از يک شماره تلفن ثابت که در شبکه مخابرات وجود واقعي نداشته استفاده کرده و شهروند پس از تماس با آن شماره بوق اشغال را مي شنود.
 
تا اين قسمت از ماجرا سناريوي از پيش تعيين شده کلاهبردار براي کسب اطمينان نسبي شهروند از جايزه خود مي باشد که شهروند پس از برقراري ارتباط با شماره تلفن همراه داده شده نسبت به جايزه خود که همان خريد زمين مي باشد مجاب شده و بخشي از قيمت زمين را نقدا و مابقي را به صورت اقساط خريداري مي نمايد.
 
وي خاطرنشان كرد: با توجه به تغيير روش کلاهبرداران و نياز سنجي افکار عمومي توسط آنها، شهروندان در هنگام دريافت هرگونه پيامکي با عنوان "شما برنده شده ايد" دقت كرده و تا از چگونگي آن مطلع نشده هيچ وجهي را به حسابهاي ذکر شده واريز نكنند.
 
سرهنگ عرفاني در پايان گفت: آنچه در اين کلاهبرداري مشاهده مي شود فروش زمين در مناطق دوردست و مناطق بياباني، با قيمتي گزاف و غير واقعي به شهروندان مي باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار