مسئول روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان چهارمحال و بختیاری از کاهش دبی 10 تا صد درصدی چشمه و چاه های تامین کننده آب روستایی این استان خبر داد.

فرشاد متقی گفت: 186حلقه چاه و 293 دهنه چشمه نیز در روستاهای استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد که با کاهش دبی مواجه شده است .
وی افزود: از 83 هزار مشترک روستایی این استان که نزدیک به 95هزار نفر را شامل می شود هم اکنون حدود 47هزارنفرآنان با مشکل کمبود آب مواجه اند .
متقی اظهارداشت: به دلیل خشک شدن برخی چاه های شرکت آب و فاضلاب روستایی و طولانی بودن روند حفر چاه و نبود اعتبار، آب روستاهای کم آب با تانکرهای سیار و از محل 17 چاه اجاره ای از کشاورزان تامین می شود.
مسئول روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان چهارمحال و بختیاری مجموع آب شرب مورد نیاز روستاهای استان چهارمحال و بختیاری را 525 لیتر درثانیه اعلام و تصریح کرد: از این میزان هم اکنون 372 لیتر در ثانیه قابل تامین است و به میزان 153 لیتر کمبود آب وجود دارد .
سرانه مصرف آب روستایی کشور 200 لیتر و سرانه مصرف آب روستایی در استان چهارمحال و بختیاری 240 لیتر در شبانه روز و دراستان اصفهان حدود دو برابر و نیم متوسط کشوری است/س
برچسب ها: کاهش ، دبی ، چشمه ، چاه ، روستا ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.