رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان اردبیل گفت: مسابقات بین المللی کمانگیری روی اسب بانوان شهریورماه در اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ علیرضا احدی با بیان اینکه با اخذ موافقت از شورای برون مرزی مسابقات بین المللی کمانگیری روی اسب بانوان و کشتی سنتی آقایان شهریور ماه در اردبیل برگزار می‌شود، افزود: در این رقابت‌ها ورزشکارانی از کشورهای ترکیه، آذربایجان، گرجستان و جمهوری اسلامی ایران حضور خواهند داشت.

وی بیان کرد: در ماه مبارک رمضان نیز برای اولین بار کشتی(گولشمک) با آیین نامه جدید به میزبانی استان اردبیل در شهر هیر با حضور کشتی گیران استان‌های اردبیل، آذربایجان‌غربی و آذربایجان شرقی به مدت سه روز برگزار می‌شود.

رییس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان اردبیل با اشاره به توانمندی‌های استان اردبیل در زمینه ورزش‌های روستایی و بومی گفت: بر اساس ارزیابی‌های فدراسیون، هیات این استان رتبه عالی کشور را کسب کرد.

احدی اضافه کرد: این ارزیابی با مدنظر قرار دادن فرایندهای توسعه‌ای و عملکردی و نوع و میزان مشارکت هیات ها در برنامه‌های فدراسیون انجام شده است.

وی افزود: استان اردبیل با توانمندی‌ها و امکانات خود در جشنواره‌های کشوری خوش درخشیده و اعضای هیات های ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان در جشن معبث در استان سمنان با برپایی آلاچیق، عرضه آش دوغ محلی، اجرای برنامه توسط گروه موسیقی عاشیقلار و آیین‌های سنتی در بخش آقایان شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: اردبیل ، مسابقه ، کمانگیر ، روی ، اسب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.