کارشناس اداره امور آزمایشگاه های اداره کل استاندارد خوزستان گفت: رانندگان در هنگام خرید لنت ترمز به نشان استاندارد توجه کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛علی رکابی زاده با اشاره به اهمیت استاندارد بودن لنت ترمز و موادی که در تهیه آن بکار می رود تاکید کرد: ترکیبات لنت ترمز باید به گونه ای باشد که خصوصیات ویژه ای مانند مقاومت به سایش، وزن کم، عمر طولانی، صدای کم و کارکرد مناسب آن را تامین کند.

وی گفت: ضریب اصطکاک لنت ترمز باید نسبتا بالا باشد، اما آنچه اهمیت دارد ثابت ماندن این ضریب در طی ترمز گیری است، این ویژگی باید ماندگار باشد و از تغییرات دما، رطوبت، درجه سایش و فرمایش، آلودگی و پاشیدن آب و روغن در جاده تاثیر نپذیرد.

کارشناس اداره کل استاندارد خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر استاندارد ملی مرتبط با لنت ترمز به شماره های 586 و 2798 است كه به ویژگی‌های کیفی مختلف در این محصول می پردازد.

رکابی زاده آزمون های حرارتی، سایش، ضریب اصطکاک، مقاومت برشی و چسبندگی لنت ترمز را از جمله آزمایشاتی عنوان کرد كه برای اطمینان از کیفیت لنت های ترمز و استاندارد بودن آن ها بر روی این محصول باید انجام شود.

وی در پایان گفت: با توجه به اهمیت موضوع از تمامی شهروندان درخواست می شود که در راستای حمایت از تولیدکنندگان لنت ترمز استاندارد، علاوه بر توجه ویژه به استفاده از محصولات تولیدی واحدهای دارای پروانه استاندارد، با مشاهده هر گونه تخلف مراتب را جهت بررسی و اقدام قانونی از طریق شماره تماس 1517 به اداره کل استاندارد استان خوزستان اطلاع دهند.ش


برچسب ها: اهمیت ، توجه ، خرید ، قطعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.