وزیر امورخارجه روسیه در سخنانی تاکید کرد مسکو نمی‌تواند از تداوم عملیات نظامی در شرق اوکراین چشم پوشی کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از روسیاالیوم:"سرگی لاوروف" روز دوشنبه در  کنفرانس مشترک خبری با همتای سودان جنوبی اش در مسکو   تاکید کرد: روسیه نمی‌تواند که از تداوم عملیت نظامی در شرق اوکراین همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری چشم پوشی کند.

وزیر خارجه روسیه بر لزوم گفتگو برای حل و فصل بحران اوکراین تاکید کرد و به مقامات این کشور درباره اقدامات بر ضد معترضان در شرق اوکراین هشدار داد.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که مقامات جدید اوکراین به نقشه راه برای حل بحران این کشور پایبند باشند.

وزیر امورخارجه روسیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مبارزات انتخاباتي در اوکراين خالي از اشکال نبود گفت:"پوروشنکو" باید در جهت عدم تسلط افراطی‌ها بر سیاست کی‌یف اقدام کند.

لاوروف همچنین اعلام کرد مسکو آماده گفتگو با پترو پوروشنکو است.


به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: ما تحولات اوکراین را زیر نظر داریم و رئیس جمهور روسیه بارها ارزیابی خود را در این خصوص اعلام کرده است. 

وی گفت برخی داوطلبان ریاست جمهوری در اوکراین به علت شرایط نامناسب نتوانستند در انتخابات نامزد شوند زیرا در معرض تهدید به قتل و آتش زدن خانه هایشان بودند. اما از این جهت که رأی گیری در بخش عمده اوکراین صورت گرفت می توان این انتخابات را مثبت ارزیابی کرد. 

ما به نتایج انتخابات اوکراین و انتخاب مردم این کشور احترام می گذاریم. ما باید امکان دستیابی به راه حل های میانه را به گونه ای که به نفع همه جریان های سیاسی و دینی و نژادی باشد فراهم کنیم.

لاوروف گفت: رئیس جمهور منتخب اوکراین اعلام کرده است که از دونباس دیدن خواهد کرد تا با مسئولان این منطقه گفتگو کند زیرا مقامات کیف معتقدند ریشه بحران سیاسی این کشور در این منطقه است. 

وی افزود: تنها راه حل بحران سیاسی و حکومت در اوکراین گفتگو است. مقامات حکومتی اوکراین می توانند پس از این انتخابات تصمیم به اجرای مفاد نقشه راه که رئیس شورای امنیت و همکاری اروپا مطرح کرده بود بگیرد. این نقشه راه مورد حمایت جامعه بین المللی است و باید اجرا شود. من مجددا اظهارات رئیس شورای امنیت و همکاری اروپا را تکرار می کنم که گفت این نقشه راه باید اجرا شود و نباید مخالفان ، تروریسم نامیده شوند.

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد ادامه عملیات ضد تروریستی در شرق اوکراین "اشتباهی بسیار بزرگ"  است.


انتهای پیام/
برچسب ها: لاوروف ، وزیر ، امور ، روسیه ، سرگی ، نقشه ، راه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
محمد
۱۳:۴۷ ۰۵ خرداد ۱۳۹۳
خب افرین روسیه بلاخره تو دهن امریکا و متحدانش زد تا بفهمنن هر جای دخالت نکنن
آخرین اخبار