درخواست کنفدراسیون فوتبال آسیا از فدراسیون‌های عضو برای گزارش موارد تبانی فوتبال

کنفدراسيون فوتبال آسيا از فدراسيون هاي عضو خواست مسئولان درستکار و قابل اطميناني را براي گزارش موارد تباني در مسابقات انتخاب کنند.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران اين درخواست در راستاي اهداف کنفدراسيون فوتبال آسيا براي مبارزه با فساد مالي در عرصه ورزش مطرح شده است.

اين کنفدراسيون که 46 عضو مستقل و يک عضو وابسته در جزاير مارياناي شمالي دارد تا سي ام ژوئن به اعضا مهلت داده است مقامات پيشنهادي خود را براي گزارش موارد تباني در مسابقات معرفي کنند. اين مقامات بايد گزارش هاي خود را به حسن حيدرخان، از مقامات کنفدراسيون فوتبال آسيا ارائه کنند.

سانجيوان بالاسينگام، رئيس بخش توسعه اعضاي کنفدراسيون آسيا در بيانيه اي اعلام کرد: «مسئوليت حيدرخان، ارائه ابتکارهايي براي مبارزه با فساد مالي، دريافت اطلاعات مربوط به تباني در مسابقات در کشورهاي عضو کنفدارسيون و تحقيق براي تاييد صحت و سقم اين موارد با همکاري کنفدراسيون و نهادهاي مجري قانون کشورهاي عضو کنفدراسيون است.»

اعضاي کنفدراسيون فوتبال آسيا سابقه طولاني در مبارزه با تباني در مسابقات دارند. کشورهاي چين، لبنان، مالزي ، کره جنوبي، سنگاپور و استراليا از جمله کشورهايي هستند که با معضل تباني در فوتبال دست و پنجه نرم مي کنند.

شيخ سلمان بن ابراهيم آل خليفه، رئيس کنفدراسون فوتبال آسيا که پارسال به اين سمت منصوب شد، هنگام تصدي اين سمت قول داد مشکل تباني در فوتبال را حل و فصل کند، اما اين معضل همچنان به قوت خود باقي است.

ماه پيش پس از آنکه 11 تن از اعضاي تيم ويساي نين بين ويتنام اعتراف کردند براي تغيير نتيجه بازي در يکي از مسابقات جام کنفدراسيون فوتبال آسيا رشوه گرفته اند، اين تيم از حضور در رقابت هاي ليگ برتر کنار گذاشته شد.

اما با وجود اعتراف اعضاي تيم به تباني در يک ديدار، اين تيم اجازه يافته است در ادامه رقابت هاي جام کنفدراسيون هاي فوتبال آسيا شرکت کند. تيم ويساي نين بين اين هفته در مرحله يک چهارم نهايي اين رقابت ها حضور مي يابد.

کنفدراسيون فوتبال آسيا اعلام کرد اين تيم متعهد شده است مشکلات مربوط به تباني در مسابقات را به طور کامل برطرف کند.

به گزارش خبرگزاري رويترز، در بيانيه اين کنفدراسيون که روز دوشنبه منتشر شد آمده است: «کنفدراسيون فوتبال آسيا همه توجه خود را به حمايت از ارزش هاي اساسي در فوتبال همچون بازي عادلانه، کسب پيروزي بر اساس صلاحيت و شايستگي معطوف مي کند. تباني در فوتبال تهديد خطرناکي براي رقابت ها در اين رشته ورزشي است، بنابراين، اين کنفدراسيون به همراه فدراسيون هاي عضو خود تلاش مي کند از شرافت و درستي رقابت ها حمايت کند و حسن مديريت فوتبال را در منطقه تقويت کند.»
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار