به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران با وجود آنکه تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی برزیل راه یافته است اما
هنوز هم حاشیه ها و حرف و حدیث ها پیرامون تیم ملی زیاد است و از بازی های
تدارکاتی تیم ملی گرفته که همه ملی پوشان را به همراه ندارد تا کیفیت پایین
بازی ها و یوز پلنگ ایرانی روی لباس تیم ملی همه و همه برای تیم ملی
فوتبال کشور حاشیه آفرین شده اند.
به گزارش گروه ورزشی
صراط،
اولین حاشیه ها در خصوص تیم ملی و لباسش از همان روز رونمایی از لباس تیم
ملی آغاز شد. روزی که گفته شد یوز پلنگ روی پیراهن تیم ملی ایرانی نیست و
در واقع تصویری از پلنگ آفریقایی است نه ایرانی!
ماجرا اما آنقدر
جدی شد که حتی محمد علی اینانلو اعلام کرد یوزپلنگی که روی پیراهن ایران
رفته است، یوزپلنگ آفریقایی است و نه ایرانی، تا چالش ها شدت بیشتری به خود
بگیرد.
اما هنوز حرف و حدیث ها درباره ایرانی بودن یا آفریقایی
بودن طرح لباس تیم ملی مشخص نشده بود که ماجرای جدیدی از طراحی یوزپلنگ
روی پیراهن تیم ملی منتشر شد.
داستان هم از این قرار بود که کمپانی
آل اسپورت و مدیر آلمانی اش زمانی که برای برگزاری مراسم رونمایی به ایران
آمده بود ادعا می کرد که کمپانی آل اسپورت برای طراحی یوزپلنگ ایرانی وقت
زیادی گذاشته است.
حتی شنیده شد که آل اشپورت جدا از اینکه به تیم
ملی پیراهن و البسه می دهد و کسی نمی داند که آیا به فدراسیون فوتبال، پول
می دهد یا نه، اما بابت طراحی پیراهن با شمایل یوزپلنگ ایرانی پول خوبی از
این کار از فدراسیون فوتبال گرفته است.
چند روز بعد اما ماجرا
کاملا برعکس شد و مشخص شد که آل اسپورت آلمان طرح یوزپلنگ ایرانی را از روی
یک سایت طراحی آنلاین خریداری کرده و پول زیادی هم هم بایت آن خرج نکرده
است! تا دوباره حاشیه ها اطراف تیم ملی آغاز شود و فدراسیون را درگیر مسائل
حقوقی این ادعای کمپانی آل اسپورت کند.
بد ماجرا هم اینجا بود که
بر اساس اعلام این سایت طراحی آنلاین، طرح یوزپلنگ آفریقایی 22 مارچ 2012
برابر با سوم فروردین 91 روی سایت برای فروش اضافه شده بود و این در حالی
بود که ایران هنوز بازی هایش را در مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل
شروع نکرده بود!
حاشیه های پیراهن تیم ملی اما به همین جا ختم نشد و
بعد از رونمایی از ماجرای یوز پلنگ و طراحی آن این بار نوبت کیفیت لباس
تیم ملی بود تا زیر سوال برود.
ماجرا هم این بود که بعد از رونمایی
از شایعاتی در خصوص بی کیفیت بودن لباس تیم ملی، اعلام شد که ایرانی ها از
کیفیت لباس طراحی شده توسط کمپانی آل اشپورت راضی نیستند و این لباس بی
کیفیت ترین لباس جام جهانی نامیده شد.
در این میان منتقدان به لباس
تیم ملی می گفتند: در لباس درجه یک آل اشپورت که در خارج از ایران به فروش
میرسد، مدل کول مکس است ولی پیراهن داخل ایران کویک درای است.
سر
آستین پیراهن خارج از ایران به صورت کش بافت است ولی پیراهن فروش داخل
ایران با یک دوخت معمولی طراحی شده است. یوز ایرانی پیراهن داخل ایران به
شدت کم رنگ تر از پیراهن فروش خارج از کشور است.
بعد از آن بود که
علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال در اظهاراتی از بازیکنان تیم ملی خواست
تا لباسهایشان را با لباس بازیکنان تیم مقابل در مسابقات جام جهانی برزیل
عوض نکنند!
سخنانی که باعث تعجب و واکنش های زیادی حتی واکنش های
جهانی شد تا این روزها پیراهن تیم ملی به یک سوژه جهانی بدل شود و
رسانههای عربی هم نوشتند، کشوری که روی نفت خوابیده بهاندازه کافی پیراهن
در اختيار تیم ملیاش قرار نداده تا در جامجهانی از آن استفاده کند!
حالا
اما مشخص شده که ماجرای پیراهن تیم ملی ایران حاشیههای عجیبتری هم دارد.
مسئولان شرکت آلاشپورت چند روز پیش بود که به کمپ تیم ملی در اتریش
رفتند و با بازیکنان و کادر فنی تیم ملی ایران دیدار کردند.
نکته
جالب این دیدار تعجب آنها از کیفیت پیراهن تیم ملی ایران بود که مسئولان
آلاشپورت آن را تقلبی خواندند و مدعی شدند لباسی با این کیفیت تولیدی شرکت
آنها نیست.
نماینده آلاشپورت در ایران که از حمایت کامل فدراسیون
فوتبال ایران برخوردار است در جریان اعتراض بازیکنان تیم ملی به
پیراهنهای این تیم در جریان اردوی آفریقای جنوبی ملیپوشان ایرانی را به
خودشیرینی برای کیروش متهم کرده بود و همه جنجالهای حول پیراهن تیم ملی
را به اختلافات کیروش با این شرکت نسبت داده بود اما بازدید مدیران ارشد
این شرکت از تیم ملی و اذعان آنها به تقلبی بودن پیراهن تیم ملی ماجرا را
وارد ابعاد تازهتری کرده است.
ملانی اشتاین هیلبر، مدیر تبلیغات
این شرکت آلمانی به بیبیسی گفت که لباس هایی که درحال حاضر تیم ملی
فوتبال ایران از آن استفاده می کند، نشان ال اشپورت را دارد، اما تولید این
شرکت نیست.
گفتنی است، شرکت روماریو اشپورت در ایران نمایندگی
توزیع البسه آلاشپورت را در اختیار دارد و جعفری مدیر این شرکت که بارها
در نود و رسانههای دیگر کیروش را به افشاگری تهدید کرده بود تا کنون جواب
درستی در خصوص حاشیه بزرگی که شرکتش در توزیع البسه تیم ملی ایران به بار
آورده نداده است.
هنوز هم معلوم نیست تکلیف لباس های بی کیفیت تیم
ملی که ظاهرا تقلبی هم از آب درآمدهاند و یوزی که ایرانی نیست چه خواهد
بود و فدراسیون فوتبال در این خصوص چه پاسخی در این خصوص دارد و اصولا راز
حمایت بی قید و شرط فدراسیون از شعبه ایرانی یک شرکت (!) چیست؟