معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: 60پزشک و متخصص از سه روز قبل از نیمه شعبان به مدت یک هفته به منظور خدمات رسانی بیشتر به کربلای معلی اعزام خواهند شد.

علی حیدری، معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه تیم پزشکی همیشه و در تمام روزهای سال در حال خدمت رسانی به زائران عتبات است، گفت: هر سال در سه نوبت (عاشورا و تاسوعای حسینی،‌ اربعین حسینی و نیمه شعبان)  پزشکان متخصص برای خدمات رسانی بیشتر و بهتر به کربلای معلی اعزام می‌شوند.

معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در ادامه با اشاره به اعزام نیروهای متخصص پزشکی در نیمه شعبان به کربلای معلی بیان داشت: امسال نیز همزمان با عید بزرگ نیمه شعبان،‌ 60پزشک و متخصص شامل،‌ متخصصان قلب،‌ داخلی،  بیماری‌های عفونی،‌ اورژانس و پزشکان عمومی و همچنین امدادگران آقا و خانم،‌ از سه روز قبل عید نیمه شعبان یعنی 12شعبان به کربلا اعزام خواهند شد و به مدت یک هفته به زائران خدمات رسانی خواهند کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: پزشکان و متخصصان اعزامی در دو گروه عتبه امام حسین(ع) در بین الحرمین و در چادرهای جمعیت هلال احمر عراق در خیابان جمهوری مستقر می‌شوند و به تمام زائران ابا عبدالله الحسین(ع) خدمات امدادی و درمانی خود را ارائه می‌کنند.

حیدری در خصوص تامین دارو به ویژه در این ایام اظهار داشت: از یک ماه پیش 7تن دارو به عتبات ارسال شده است و هم اکنون با دپوی داروهای ارسالی ، هیچ مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.

معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در ادامه به خرید 2دستگاه آمبولانس اشاره کرد و افزود: هم اکنون 2دستگاه آمبولانس تیپ‌C که امکانات یک بیمارستان بسیار را دارد از کشور امارات و محل بیمارستان ایرانی تهیه شد و مراحل ترخیص گمرکی خود را در بندر بصره می‌گذراند.

وی در ادامه تصریح کرد: این دو دستگاه آمبولانس پس از انتقال به کشور عراق در جایگزین آمبولانس‌های قدیمی می‌شوند شهر نجف اشرف و کربلا مستقر خواهند شد.

حیدری هم چنین از تفاهم نامه این مرکز با اورژانس کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: برای ارائه خدمات بهتر و سریع‌تر به زائران امضای تفام نامه‌ای با اورژانس کشور داریم که پس از ترخیص آمبولانس‌ها و استقرار آن‌ها در مکان‌های خود،‌ هر ماه 4نفر از نیروهای متخصص اورژانس در آمبولانس‌ها مستقر باشند و کیفیت خدمات رسانی به زائران بیشتر شود.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: اعزام ، 60پزشک ، و ، متخصص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار