ران پال نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، خواستار قطع کمک مالي امريکا به رژيم صهيونيستي شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه واشنگتن پست؛ اين سخنان پال با استقبال هواداران وی روبرو شد.

ران پال در جمع هواداران خود در یک سخنرانی انتخاباتی بعد از انکه به سئوالات متعدد درباره اوضاع نابسامان اقتصاد امریکا پاسخ داده بود، در پاسخ به یکی از سئوالات مربوط به رژیم صهیونیستی گفت:من معتقدم به عنوان رئیس جمهور امریکا نباید از افراد در اینجا (امریکا) پول بگیرم و ان را برای اسرائیل بفرستم.

وی ادامه داد: برخی خواهند گفت که من ضد اسرائیلی هستم اما این حرفها ناشی از "امریکادوستی" من است. در واقع چیزی که من می گویم به نفع اسرائیل است اول اینکه وقتی ما پول می دهیم تلویحا به این معنی است که ما مالک شما هستیم. دوم اینکه اگر همه کمک های خارجی شما (اسرائیلی ها) قطع شود اسرائیل از همسایگان خود پیش می افتد! فکر نمی کنم مشکلی وجود داشته باشد بلکه به نظر من ما باید دوست باشیم و با آنها(صهیونیست ها) روابط تجاری داشته باشیم. من انها را ترغیب می کنم که هنگ کنگ خاورمیانه باشند و جامعه ثروتمند داشته باشند.

ران پال تصریح کرد: در واقع بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در جلسه ی کنگره گفته بود که ما (اسرائیل) نیاز نداریم که نظامیان امریکایی از ما دفاع کنند. وی گفته بود که اسرائیل می تواند از خودش مراقبت کند. به نظرمن ما باید به این گفته احترام بگذاریم.

وي ادامه داد: اگر من رئیس جمهور امریکا شوم می خواهم روابط بسیار نزدیکی با اسرائیل داشته باشم و دوست خوبی برای اسرائیل باشم. من همچنین می خواهم به انها احترام بگذارم. به نظر من امریکا نباید به هیچ وجه استقلال انها (صهیونیست ها!) را تضعیف کند.

وی افزود: تأسیس اسرائیل ناشی از حرکتی به نام صهیونیسم بود. صهیونیسم دو اصل اساسی را دنبال می کرد. اصل نخست استقلال و دیگری خود اتکایی بود. من با این دو اصل صهیونیسم موافقم. فکر می کنم ما نباید به انها بگوئیم که چه بکنند. اگر انها بخواهند پیمان صلح با همسایگان خود داشته باشند خود می توانند این کار را انجام دهند و نباید در این باره از ما اجازه بگیرند. آنها نباید برای دفاع از مرزهای خود از ما اجازه بگیرند تصمیم گیری دراین باره مربوط به خودشان است./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار