تونی بلر نخست وزیر اسبق انگلیس و نماینده گروه چهارجانبه در مساله فلسطین گفت دو طرف زمینه مشترک همکاری دارند، اما به یکدیگر اعتماد ندارند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، "تونی بلر" در مصاحبه اختصاصی با کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت، می بایست برای موفقیت گفتگوهای صلح تلاش کرد اما واکنش مناسب در شرایط فعلی ایجاد ثبات نسبی در منطقه و ممانعت از رفتارهایی است که اوضاع را  بدتر می کند. البته شاید زمانی فرا رسد که توقف گفتگوها اجتناب ناپذیر باشد، اما این وقفه نمی بایست طولانی شود. گفتگوهای صلح واقعی تنها وقتی محقق می شود که طرفهای دخیل در مذاکرات به صلح اعتقاد داشته باشند.

بلر تاکید کرد کسانیکه می گویند اسرائیلی ها و فلسطینی ها هیچ زمینه مشترکی ندارند و زمان اجرای طرح های یکجانبه جایگزین فرا رسیده است، می بایست متوجه باشند طرح جایگزین در نهایت به همان طرح اولیه یعنی مذاکره بر می گردد. 

بلر افزود درباره امکان بازگشت فلسطینیان به انتفاضه در نتیجه توقف گفتگوها گفت، امیدوارم چنین اتفاقی نیافتد. چون با نگاه به آنچه از گذشته بر جای مانده خواهید دید چه زحماتی کشیده شد تا فرایند گفتگوی دوجانبه آغاز شد و چه تعداد انسان در این مدت جان باختند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار