مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک گفت: بازسازی و بهسازی 800 دستگاه از واگنهای باری شبکه حمل و نقل ریلی عراق در دستور کار این شرکت قرار گرفت

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، محمدی افزود: بازسازی واگنهای شبکه حمل ونقل عراق در سفر اخیر به این کشور و پیگیری قرارداد قبلی واگن پارس با راه آهن عراق در برنامه کاری قرار گرفته است.
وی گفت : این قرارداد به ارزش 44 میلیون دلار به منظور بازسازی بخشی ازناوگان شبکه حمل و نقل ریلی کشور عراق منعقد شده است.
وی افزود: بر اساس چشم انداز همکاریهای ریلی جمهوری ایران و کشور عراق در صورت نهایی شدن این قرارداد و شروع بازسازی واگنهای باری این کشور، همکاریهای اقتصادی دو کشور رشد چشمگیری پیدا خواهد کرد.
مدیرعامل واگن پارس اراک گفت : در مرحله دوم این قرارداد 800 واگن باری دیگر نیز توسط واگن پارس اراک بازسازی و نوسازی خواهد شد که اجرایی شدن این پروژه به کیفیت عملکرد واگن پارس در مرحله اول بستگی دارد.
محمدی افزود: میانگین عمرواگن های باری فعال در شبکه حمل و نقل کشورمان نیز وضعیت مطلوبی ندارد و بیشتر واگنها عمری بالای 25 سال دارند.
وی افزود: توسعه شبکه حمل و نقل ریلی ضمن افزایش مزیتهای اقتصادی در کشور، به افزایش تولید شرکتهای واگن ساز نیز کمک شایانی خواهد کرد.
وی گفت : شرکت واگن پارس اراک به عنوان بزرگترین تولید کنده واگن های مسافری و باری خاورمیانه آمادگی دارد تا در نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی داخلی و خارجی مشارکت کند./س
 
برچسب ها: بازسازی ، دستگاه ، واگن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.