نام جاسوس آمریکا در افغانستان را در فهرست مقامات آمریکایی شرکت‌کننده در سفر اوباما به به افغانستان بود به اشتباه از سوی مقامات کاخ سفید در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ کاخ سفید در جریان سفر غیرمنتظره باراک اوباما رییس جمهور امریکا به افغانستان به اشتباه نام رییس دفتر سازمان جاسوسی امریکا سیا در افغانستان را اعلام کرد.

نام این مامور بلند پایه اطلاعاتی در گزارش خبرنگار روزنامه واشنگتن پست به روزنامه نگاران و براساس فهرستی که کاخ سفید از مقامات حاضر در بازدید اوباما از پایگاه هوایی بگرام ارائه شده بود، فاش شد.

این گزارش یک دستورکار از فعالیتهای رئیس جمهور امریکا بود که توسط یک خبرنگار تهیه شده و توسط کاخ سفید به هزاران روزنامه نگار ارسال شد.

وقتی این خبرنگار متوجه شد چه اتفاقی افتاده قضیه را به مقامات ارشد کاخ سفید اطلاع داد و‌ آنها فهرست تازه ای از مقامات را برای این گزارش تهیه کردند که در آن نام یک نفر که در گزارش قبلی  رییس دفتر سیا معرفی شده بود وجود نداشت.

مقامات همچنین از خبرنگارانی که به همراه اوباما به افغانستان سفر کرده اند خواستند نام رییس دفتر سیا در افغانستان را منتشر نکنند.

نام ماموران بلندپایه سیا در یک کشور معمولا منتشر نمیشود تا این ماموران و خانواده آنها از حملات تروریستی احتمالی در امان بمانند.

افشای عمدی هویت یک مامور مخفی سازمان جاسوسی آمریکا جرم محسوب می‌شود.

اوباما نیمه شب شنبه به مناسبت روز یادبود قربانیان جنگ و احترام به کهنه سربازان برای دیدار با سربازان آمریکایی مستقر در افغانستان به این کشور رفت و روز دوشنبه به آمریکا بازگشت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار