معاون مشاور امنیت ملی آمریکا که درباره ی رهبری آمریکا بر دنیا صحبت می کرد به موضوع هسته ای ایران هم اشاره کرد و گفت باید ببینیم که آمریکا چگونه بر حل صلح آمیز موضوع هسته ای ایران رهبری می کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی کاخ سفید؛ "بن رودز" در گفتگو با یکی از خبرنگاران، درباره سفر رئیس جمهور آمریکا به افغانستان مطالبی نوشت.

وی درباره ایران نوشت:
کاری که ما می‌خواهیم انجام دهیم این است که گامی به عقب برویم و ببینیم که آمریکا چگونه بر دنیا  رهبری می‌کند، چگونه ما بین جلوگیری از فعالیت بیش از حد ارتش در خارج و اطمینان از رهبری آمریکا بر ائتلافی از کشورها، توازن ایجاد می کنیم؟ ما می خواهیم ببینیم که آمریکا چگونه بر جامعه ای از کشورهای بین المللی درباره ی موضوعات مختلف رهبری می‌کند، چه این موضوع حل کردن صلح آمیز موضوع ایران باشد، چه از بین بردن تسلیحات شیمیایی سوریه باشد ، چه حمایت از اوکراین باشد که انتخابات برگزار می کند و چه این مسئله باشد که برای روس ها مشخص و روشن کنیم که ادامه مداخله آنها در امور اوکراین باعث خواهد شد تا  بهای سنگینی بپردازند.

وی افزود: به نظر من رئیس جمهور آمریکا می خواهد که در مورد این موضوعات وضوح و شفافیت وجود داشته باشد و او واقعا می خواهد که چارچوبی برای آن باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار