نتایج انتخابات پارلمان اروپا در بیشتر کشورهای این اتحادیه اعلام شده و بر اساس این نتایج ، راست‌گرایان و مخالفان وحدت اروپا پیروز اصلی این انتخابات هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس؛ بر اساس نتایج انتخابات پارلمان اروپا، راست‌گرایان و مخالفان وحدت اروپا پیروز اصلی این انتخابات محسوب می‌شوند.

در انتخابات پارلمانی اروپا، از ۲۸ کشور اتحادیه اروپا رای دهندگان از ۲۱ کشور پای صندوق‌های رای رفتند تا برای ۷۵۱ کرسی مجلس قانونگذاری نمایندگان اروپا تصمیم بگیرند.

یکی از مهم‌ترین برندگان این انتخابات حزب راست‌گرای جبهه ملی فرانسه بود که توانست ۲۶ درصد آرا را کسب کند.

همچنین در  اتریش راست‌گرایان پیروز انتخاباتشدند. در آلمان نیز اتحاد احزاب مسیحی رتبه اول را کسب کرد. در دانمارک نیز راست‌گرایان با کسب نزدیک ۲۷ درصد آرا به پیروزی رسیدند. این حزب دانمارکی به مخالفت با پذیرش مهاجران شهرت دارد.

برخی تحلیلگران و سیاستمداران به آسوشیتدپرس گفته‌اند که همه اروپایی‌ها باید نتایج این انتخابات را جدی بگیرد. دفتر رئیس جمهور فرانسه،  اعلام کرده که روز دوشنبه "نشست بحران" با حضور وزرای کابینه فرانسه تشکیل خواهد شد.

گفتنی است در همین حال احزاب طرفدار اتحادیه اروپا با تصرف ۲۱۱ کرسی از پارلمان اروپا، همچنان بزرگترین گروه این پارلمان خواهد بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار