جرج سوروس تحلیلگر آمریکایی گفت اوکراین نباید به دریافت حمایت و گرفتن کمک از اتحادیه اروپا امید داشته باشد زیرا اروپا در حال حاضر بسیار ضعیف و درگیر مشکلات سیاسی داخلی خود است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سی‌ان‌ان، جرج سوروس تحلیلگر آمریکایی گفت اوکراین نباید به دریافت حمایت و گرفتن کمک از اتحادیه اروپا امید داشته باشد زیرا اروپا در حال حاضر بسیار ضعیف و درگیر مشکلات سیاسی داخلی خود است. 

جرج سوروس در گفتگو با فرید زکریا گفت به نظر نمی‌رسد اروپا بتواند در نهایت کمکی به برقراری ثبات در اوکراین بکند زیرا ولادیمیر پوتین در این شرایط تلاش خواهد کرد اوکراین را بی ثبات کند.

به رغم اینکه اکثریت مردم اوکراین متعهد و مصمم به استقلال از روسیه هستند این فرایند ساده نیست زیرا پوتین رژیم خود را در معرض خطر قرار داده است تا اوکراین را بی ثبات کند زیرا اوکراین را تهدیدی موجودیتی برای حکومت خود می بیند. اگر مردم اوکراین آزادی، رسانه های آزاد و اقتصاد پر رونق داشته باشند، حکومت روسیه دیگر قابل تحمل نخواهد بود.

جرج سوروس گفت پوتین در حالی اوکراین را به ضد یهودی بودن متهم می کند که دی ان ای ضد یهودی در همه بخشهای این منطقه از جهان وجود دارد و این احساسات به ویژه در مناطق شرقی اوکراین که اعلام استقلال کرده بیشتر است.  

جرج سوروس گفت متاسفانه اروپا در حال حاضر بسیار ضعیف است و بیشتر درگیر مشکلات داخلی خود است که حل نشده باقی مانده است بحران یورو دیگر یک بحران مالی نیست بلکه به بحرانی سیاسی تبدیل شده است و شما می‌توانید این مسئله را به راحتی در انتخابات پارلمان اروپا مشاهده کنید. 

سوروس گفت در انتخابات پارلمان اروپا شاهد قدرت گرفتن دوباره ملی گرایی و گروههای مخالف یکپارچگی بیشتر اتحادیه اروپا هستیم و جالب این است که این موج مورد حمایت روسیه نیز است.

 روسیه که در واقع خود را به عنوان قدرتی قابل مقایسه با اتحادیه اروپا مطرح کرده از بحران اوکراین تاکنون با افتخار خارج شده است و ایدئولوژی ملی گرایی براساس ملی‌گرایی نژادی را مطرح کرده است که می توان آن را روسیسم توصیف کرد.

 روس ها نمی خواهند آن را نازیسم توصیف کنند زیرا بسیار شبیه به فاشیسم دوره جنگ جهانی دوم است که همانا حفاظت از گروههای نژادی خود با استفاده از توان نظامی در صورت لزوم است.  

با این حال این روسیسم بسیار بیشتر از آن است و شامل تصور برتری نژاد روس است. اگر به سخنرانی پوتین نگاه کنید وی این ادعای جدید خود را افشا کرده است که ژن روس برتر است که شاید این گفته ها شما را یاد فردی خاص بیندازد. 

سوروس گفت این ملی گرایی می تواند منجر به فروپاشی اتحادیه اروپا شود و باید اتحادیه اروپا و آمریکا متوجه این تهدید باشند. آمریکا باید سیاستی دو حزبی برای برخورد با این مسئله داشته باشد.

 آمریکا پیش از این چنین سیاستی داشت اما دیگر آن را کنار گذاشته است ما باید این سیاست را دوباره اتخاذ کنیم زیرا در اینجا تهدیدی واقعی وجود دارد این تهدید آمریکا را نیز تهدید می کند زیرا آنچه در اوکراین و اروپا در حال روی دادن است پیامدهایی در شرق آسیا خواهد داشت.

 چینی ها اخیرا درحال مقایسه بحران اوکراین با ویتنام هستند و پوتین نیز اخیرا به چین سفر کرده بود. چین و روسیه منافعی مشترک در ایجاد جبهه ای مشترک ضد غرب دارند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار