شبکه چهار سیما به مناسبت فرا رسیدن عید مبعث و در راستای ارج نهادن به مخاطبان، تدارک گسترده ای دیده است.

به گزارش  حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگارانروابط عمومی شبکه چهار، این شبکه فردا و سه شنبه با پخش برنامه های گفتگو محور، سخنرانی های مذهبی، فیلم های سینمایی، میان برنامه های دیدنی، مستند های تماشایی و... عید مبعث را جشن می گیرد. در زیر تعدادی از این برنامه ها تشریح می شود.

* وصف و مدح رسول رحمت

اندیشمند فرزانه آیت الله فاطمی نیا روز مبعث ساعت 19:20، دلهای مومنان را با سخنرانی در وصف و مدح حضرت محمد مصطفی(ص) و روایت رنج ها و زحمات آن نبی بزرگوار برای هدایت امت، بیش از پیش روشن می کند. این برنامه به کوشش واحد تامین برنامه تولید شده است.

*نسیم هدایت از شبکه چهار می وزد

سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دین پرور درباره سیره عملی و زندگی پیامبر (ص) از دیدگاه امام علی(ع) از دیگر برنامه های ویژه مبعث است که ساعت 8:30 روی آنتن می رود.

گفتنی است: در این برنامه چهار ویژگی اخلاق حضرت رسول(ص) که عبارتند از :1- سیره پیامبر (ص) مبنی بر میانه روی است، 2- سنت پیامبر مبنی بر رشد است، 3- سخن پیامبر (ص)قانون است و 4- حکم پیامبر در هر امری مطابق عدل است و باید همیشه رعایت شود نیز بررسی می شود.

*معرفتی دگر از مبعث

برنامه معرفت با هدف تحلیل و بررسی بعثت خاتم الانبیا حضرت محمد مصطفی(ص) و شرح نزول قرآن مجید میزبان حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد علی مهدوی راد است.در این بر نامه که اجرای آنرا دکتر مجید امامی بر عهده دارد، موضوع"دین اسلام دین رحمت است و پیامبر رحمت الهی است" نیز تبیین می شود.

این برنامه سه شنبه ساعت 12 روی آنتن می رود.

*میهمانان راز از جشنواره پیامبر اکرم (ص) می آیند

برنامه«راز» شبکه فرهیختگان برای بررسی موضوعات روز جهان اسلام میزبان تعدادی از میهمانان نخستین جشنواره بین المللی پیامبر اکرم(ص) است.

این همایش که با موضوع طراحی نشانه نوشته "محمد رسول الله" از سوم خرداد آغاز به کار کرده است، به همت مجمع جهاني اهل‌بيت (ع) با هدف استفاده از ظرفيت پژوهشگران، متفكران، نويسندگان و هنرمندان داخلي و بين‌المللي براي مقابله با اهانت‏هاي فرهنگي، هنري و سينمايي به اسلام و پيامبر(ص) برگزار مي‌گردد.

راز سه شنبه ساعت 23:15 به مدت 120 دقیقه روی آنتن می رود.

*رودخانه ای که در شبکه چهار زنده می شود

گرائیم دِوانه سینمایی«رودخانه ای که زنده می شود» را سال2011 برای سینمای انگلستان با ژانری حیات وحش کارگردانی کرد،تا دوشنبه 5 خرداد ساعت 23:15 در شبکه چهار سیما تصویر شود.این فیلم روایتگر رودخانه بو تو سانای آفریقا است که بیست سال است خشک و به شوره زار تبدیل شده است.در این میان موجودات زنده و جاندارانی که پیرامون این رودخانه زندگی خود را با این خشکسالی و مبدل شدن رودخانه به بیشه زار وفق داده اند تا اینکه رودخانه دوباره جان می گیرد و جاری می شود.

*معرفی برادران کوئن با نمایش قاتلین پیر زن

برنامه"طنزپیشگان"شبکه فرهیختگان، برای نمایش سینمایی«قاتلین پیر زن»که ژانری کمدی دارد، سه شنبه ساعت 13:30روی آنتن می رود. برادران کوئن کارگردانی این ژانر کمدی سیاه را بر عهده داشتند تا ستارگانی همچون: تام هنکس، جی کی سیمونس و مارلون وینس در آن نقش آفرینی کنند.این فیلم بر گرفته از فیلمی به همین نام است که در سال ۱۹۵۵در بریتانیا ساخته شده است."قاتلین پیر زن" اولین اثر برادران کوئن است که هر دو با هم در مقام کارگردانی ظاهر شدند، پیش تر معمولاً یکی به عنوان تهیه کننده و دیگری به عنوان کارگردان فعالیت می‌کرد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است : خانم ماروا منسن زنی دین‌دار و سالخورده است که قصد دارد یکی از اتاق‌های خانه‌اش را اجاره دهد. وی با شخصی که خود را پروفسور معرفی می کند آشنا می شود. پروفسور قصد دارد اتاق مذکور و زیرزمین خانه را اجاره کند تا ...

یاد آور می شود جوئل و اتان کوئن از ابتدای دهه‌ هشتاد که با «خون ساده» پا به عرصه‌ی سینمای جهان گذاشتند تا به امروزمجموعه‌ی متنوعی ازژانر‌ها را در سینمای شخصی‌شان به کار بردند.این لحن یگانه‌ی فیلم‌های آن‌ دو به همراه سبک منحصر‌به فردشان در پرداخت قصه‌‌هایی ساده است که کارنامه‌ی کاری کوئن‌ها را واجد امضایی مخصوص نموده است.

یکی از مولفه‌های مهم سینمای فلسفی برادران کوئن استفاده‌ی آن‌ها از زبانی شوخ‌طبعانه و قرار دادن فضای داستان در هاله‌ای از کمدی است.کوئن‌ها طی سه دهه ‌اخیر بیش از پانزده اثر تماشایی جلوی دوربین برده‌اند که تعداد معدودی از آن‌ها کاملا" جدی، بخشی از آن متعلق به ژانر کمدی و در قسمت قابل توجهی با ترکیبی از شوخی و جدی مواجهیم. «بریگیته دِسالِم» منتقد سینما در تفسیرِ مرز‌های جدیت، عمق و شوخ‌طبعی آثار کوئن‌ها چنین می‌گوید: «آثار کوئن‌ها نماینده‌ی سینمای چندلایه و در عین حال قدری سبک‌سرانه است. برادران کوئن عروسک‌گردانان بی‌رحمِ سینمای نوین‌اند. تماشاگر نمی‌تواند با هیچ یک از موضوعات فیلم‌های آن‌ها رابطه جدی برقرار کند.»

*یک فیلم برای سه کشور

آرتور هیلر در سال1976سینمایی«خط نقره ای»را برای سینمای حرفه ای کشورهای فرانسه، آلمان و فنلاند در ژانر خانوادگی کارگردانی کرد تا در آن، جین وایلدر و ریچارد پریورسه نقش آفرینی کنند.گفتنی است سینمایی"خط نقره ای" که روز سه شنبه ساعت 20:30 از شبکه فرهیختگان تماشایی می شود، داستان زندگی مردی به نام جورج را روایت می کند که در طول مسافرت به شیکاگو با خانمي که از كارمندان پروفسور شراينر است آشنا می شود. جورج که هنرمند و نویسنده است درخواست ملاقات با شراینر را می کند. اما ...

*نهنگ آبی در قاب چهار

مستند «نهنگ آبی» در ژانرحیات وحش به کارگردانی مارک میلر محصول 2012 انگلستان سه شنبه ساعت 22 تماشایی می شود. گفتنی است در این مستند تلاش گروهی از دانشمندان و محققان کانادایی برای انتقال وال آبی به موزه دریایی نیز به تصویر کشیده می شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: شبکه ، چهار ، عید ، مبعث ، هنرمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار