نگاهی به تازه‌ترین سناریوی صهیونیست‌ها در خصوص حمله به مرکز یهودی در بروکسل و مقایسه آن با حادثه مشابه قبل از آن، ما را به حقایقی می‌رساند.

در این گزارشسرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، به سناریوی " صهیونیست‌ها برای باج‌گیری از اروپایی‌ها همزمان با سفر پاپ" خواهیم پرداخت:



روز شنبه سفر پاپ به خاورمیانه از اردن آغاز شد اما پیش از ورود وی به سرزمین های اشغالی فلسطین جهت دیدار از بیت المقدس یک حمله مسلحانه به موزه یهودیان در مرکز بروکسل پایتخت بلژیک و مقر دائم اتحادیه اروپا صورت گرفت که در جریان آن سه نفر از جمله دو گردشگر اسرائیلی کشته و یک نفر دیگر نیز زخمی شد. 



این حمله - که  با یک حمله مشابه دیگر در آرژانتین یعنی محل زادگاه پاپ همزمان بود -بلافاصله واکنش توامان مسئولان صهیونیستی و اروپایی را برانگیخت و برخی از خبرگزاری‌های غربی از جمله فرانس پرس بخش عمده ای از اخبار و گزارش های خود را به انعکاس و پوشش این موضوع اختصاص دادند:

" دو اسرائیلی از جمله کشته شدگان حمله به موزه یهودیان در بروکسل هستند"


"باروسو حمله به موزه یهودیان را در بروکسل محکوم کرد"


" فرانسوا اولاند « کشتار هولناک » در بروکسل را به شدت محکوم کرد"


" در تیراندازی در بروکسل سه نفر کشته شدند"


"نتانیاهو: تیراندازی در بروکسل نتیجه "اسرائیل ستیزی است"


از عناوین این گزارش ها برمی‌آید این حمله از چند جهت به نفع رژیم صهیونیستی تمام شده است:

1) اینکه موجب شده تمرکز رسانه‌های غربی از سفر پاپ به سرزمین های اشغالی به اینکه یهودیان در بیخ گوش مقر اتحادیه اروپا قربانی می‌شوند منحرف شود و موجی ناخواسته از همدردی با یهودیان و رژیم صهیونیستی به راه بیفتد .


2) اینکه خود مسئولان رژیم صهیوینستی ظاهرا با آمادگی قبلی این حمله را به حربه ای جدید برای کسب امتیاز و سرکیسه کردن  اروپایی ها تبدیل کرده و جنگ تبلیغاتی پیشدستانه را علیه انها به راه انداخته اند که این مسئله در اظهارات نتانیاهو کاملا اشکار است .


همچنین به نوشته فرانس پرس آویگدور لیبرمن وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در اشاره ای اشکار به کمپین فلسطینیان در تحریم کالاهای اسرائیلی که در اروپا ریشه دارد اعلام کرد : تحریکات ضد یهودی و ضد اسرائیلی در درخواست ها برای تحریم کالاهای اسرائیلی علت این حمله است و این اظهارات از ابعاد دیگری از بهره برداری‌های این رژیم پرده برمی دارد.


3) پیشتازی فرانس پرس در سناریوی جدید رژیم صهیونیستی است که این از یکسو به گستره نفوذ لابی های صهیونیستی در مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی فرانسه و از دیگر سو به تغییر رویکرد دولت فرانسه در قبال تحولات فلسطین از زمان "نیکلا سارکوزی" برمی‌‌گردد که از حل بحران فلسطین بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل فاصله گرفته است.


منابع:

http://www.theblaze.com/stories/2014/05/25/netanyahu-deadly-shooting-at-jewish-museum-the-result-of-constant-incitement-against-jews-and-their-state/

http://news.yahoo.com/official-2-israelis-killed-brussels-museum-055412087.html

http://www.irishexaminer.com/breakingnews/world/man-arrested-after-shooting-near-jewish-museum-in-brussels-631593.html

http://www.ft.com/intl/cms/s/0/fdf81c76-e36c-11e3-b1c4-00144feabdc0.html


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار