وزير نفت با تاکيد بر جايگاه مهم حراست در صنعت نفت گفت: حراست بايد به صورت غيرسياسي اداره شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شانا، بيژن زنگنه امروز در همايش سالانه سراسري مديران و مسئولان ارشد سازمان حراست نفت افزود: حراست امر مهمي است که سه بخش عمده تاسيسات، اسناد و حوزه نيروي انساني را شامل مي شود.

وزير نفت با بيان اينکه با توجه به شرايط روز فعاليتهاي ياد شده بايد با نگاه نرم افزاري انجام شود، افزود: براي رسيدن به اهداف بايد از روشي عقلاني و اصولي استفاده کرد و کمتر از روشهاي سخت افزاري استفاده کرد.

وي با بيان اينکه در حوزه حراست تفسير جايگاهي ندارد، تصريح کرد: وقتي دستورالعملي با مهر فوق سري ارسال مي شود بايد مديران اطلاع داشته باشند که محتويات اين نامه نبايد به بخشهاي ديگر درز پيدا کند.

وزير نفت بر آموزش نيروي انساني در حراست تاکيد کرد و گفت: متاسفانه بسياري از مديران با اصول اوليه حراست آشنا نيستند و اين موضوع مشکلات بسياري را به وجود مي آورد.

وي با بيان اينکه بسياري سعي مي کنند با روشهاي متعدد اطلاعات وزارت نفت و يا ساير بخشها را به دست آورند، افزود: با آموزشهاي لازم مديران مي توان از انتشار بسياري از اين اطلاعات جلوگيري کرد.

زنگنه با بيان اينکه حفاظت پرسنلي از مهم ترين مسايلي است که با آن روبرو هستيم، گفت: بايد در اين بخش از همه مديرها حمايت کافي انجام شود و به همه کارکنان با ديد مثبت نگاه شود، مگر اينکه ثابت شود فرد مورد نظر ناسالم است.

وزير نفت افزود: در صورت اثبات ناسالم بودن يک مدير، بايد تندترين برخوردها با او انجام شود تا مدير ديگري به خود اجازه ندهد اين اشتباه ها را تکرار کند.

زنگنه اظهار اميدواري کرد: حراست بايد يک محيط امن و بي دغدغه براي کارکنان ايجاد کند تا آنها بتوانند در محيط، با آرامش کار کنند.

وي به برنامه هاي وسيع وزارت نفت براي سرمايه گذاري اشاره و تصريح کرد: صنعت نفت برنامه وسيعي براي سرمايه گذاري 100 ميليارد دلاري دارد و نياز است حراست با تمام قدرت در اين بخش حضور يابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار