استاندار اردبیل گفت:توسعه پایدار استان در گرو تقویت زیرساخت هاست و در همین راستا ، دولت برای حمایت از سرمایه گذاری در استان اردبیل ، زیرساخت های لازم را مهیا می کند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ مجید خدابخش افزود: علاوه بر آن دولت وظیفه خود می داند که در تامین منابع مالی ارزان قیمت نیز کمک حال سرمایه گذاران ذی صلاح باشد.

وی بیان کرد: در این راستا ، همه دستگاه های اجرایی مرتبط در استان ، مسوول فرایند سرمایه گذاری بوده و موظف هستند طرح ها و پروژه ها را تا حصول نتیجه پیگیری کنند.

استاندار اردبیل با اشاره به نقش زیرساخت هایی چون فرودگاه ، راه آهن ، جاده و برق در روی آوری سرمایه گذاران به استان خاطرنشان کرد: دستگاه آی. ال.اس فرودگاه اردبیل در حال نصب است و با این اقدام ، میزان لغو پروازهای این فرودگاه در شرایط جوی نامساعد به میزان محسوسی کاهش خواهد یافت.

خدابخش افزود: هم اینک باند فرودگاه پارس آباد نیز در حال تعریض و توسعه است و با فراهم شدن امکان فرود هواپیماهای غول پیکر در آن ، فرصت های رشد سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی و گردشگری در استان بیش از پیش فراهم خواهد شد.

وی گفت: در زمینه راه نیز اقدام های خوبی در شمال و جنوب استان در حال انجام است و چهار بانده شدن جاه اردبیل - مشگین شهر آغاز شده است.

استاندار اردبیل هم چنین با اشاره به این که برق یکی از نیازهای اساسی ولازمه افزایش صنایع بزرگ در استان است افزود: بخش گازی نیروگاه سیکل ترکیبی اردبیل هم اکنون درحال تولید برق است و به زودی بخش بخار آن نیز فعال خواهد شد.

خدابخش گفت: برای توسعه این نیروگاه عقد قرارداد شده است و با بهره برداری از فاز بخار این نیروگاه 500 مگاوات به توان تولید برق این نیروگاه افزوده خواهد شد .

ویبه اجرای پایاب سد خداآفرین هم اشاره کرد و گفت: 250 میلیون دلار از سوی بانک توسعه اسلامی برای این امر در نظر گرفته شده است و با تزریق این اعتبار و به نتیجه رسیدن پروژه ، 60 هزار هکتار از اراضی زراعی منطقه مغان به زیر کشت آبی رفته و تحول بزرگی در منطقه ایجاد خواهد شد.


انتهای پیام/س

برچسب ها: اردبیل ، توسعه ، پایدار ، استان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.