چي بپوشم ؟ اولين سئوالي است که وقتي قرار است برويد مهماني، توي يک جلسه کاري شرکت کنيد، سرکلاس دانشگاه حاضر شويد، يا حتي بخواهيد برويد سفر يا يک تفريح يک روزه داشته باشيد از خودتان مي پرسيد!

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  اگر فکر مي‌کنيد اين سوال مخصوص دختر خانم‌هاي گل و گلاب است که سخت در اشتباهيد چون آقا پسرها هم بالاخره براي هر نوع قراري نياز به يک لباس دارند! تفاوت دخترها و پسرها در مورد انتخاب لباس، در مدت زمان تصميم‌گيري آنهاست.

در چنين موقعيت‌هايي آقا پسرها زود به نتيجه مي‌رسند آنقدر زود که مثلا در همان لحظه‌اي که به يک قرار دوستانه يا کاري دعوت مي‌شوند مي‌دانند چه چيزي بپوشند، اما دخترها خانم‌ها زمان بيشتري را براي اين سوال مهم و حياتي مي‌گذارند. از تفاوت دخترانه يا پسرانه بودن که بگذريم واقعا اين‌که شما چه لباسي به تن کنيد مسئله مهمي است. بنابراين قبل از انتخاب لباس پيشنهادهاي ما را جدي بگيريد!

تيپ‌تان را کشف کنيد

شما اهل پوشيدن چه لباس‌هايي هستيد؟ تيپ رسمي داريد يا تيپ فانتزي يا تيپ اسپرت؟ در همه مهماني‌ها و در همه قرارهاي کاري و دوستانه يک جور لباس مي‌پوشيد يا روي تيپي که داريد اصرار نمي‌کنيد؟ اين بررسي به شما مي‌گويد که شما آدم تيپ خاص هستيد يا نه اتفاقي لباس‌ها را انتخاب مي‌کنيد و تنوع در تيپ لباس‌هايي که مي‌پوشيد مشخص است. داشتن تيپ لباسي مشخص نشان‌دهنده اين است که شما تکليف خودتان با خودتان روشن است و چون تصوير روشني از خودتان داريد لباس‌هاي‌تان را هم بر همين اساس انتخاب مي‌کنيد.

لباس شما شخصيت شماست

لباسي که مي‌پوشيد نشانه شخصيت شماست. اين جمله به معني اين نيست که لباس هر چه گران‌تر شخصيت شما بالاتر! بلکه منظورمان اين است که هر لباس يا هر رنگي به هر آدمي نمي‌آيد. همان‌طور که نمي‌شود يک استاد دانشگاه را توي يک لباس اسپرت تصور کرد نمي‌شود يک هنرمند را در همه حال با کت و شلوار اتو کشيده ديد! نوع لباس و رنگ‌هايي که مي‌پوشيد براي ديگران نشان‌دهنده شخصيت دروني شماست، پس شبيه خودتان و البته در حد سن و سال‌تان بپوشيد و به خاطر مد حاضر نباشيد هر لباسي را به تن کنيد.

يکنواخت نپوشيد

درست است که گفتيم تيپ خودتان را مشخص کنيد و متناسب با آن بپوشيد، اما اين به اين معني نيست که در اين تيپ فقط يک مدل لباس را انتخاب کنيد و روي پوشيدن آن اصرار داشته باشيد. آدم‌هايي که هميشه در هر مراسم، برنامه يا مهماني شلوار جين با پيراهن يقه‌گرد مي‌پوشند و حاضر نيستند به هيچ عنوان اين مدل را ترک کنند يعني آدم‌هاي سختي هستند که از تغييرات مي‌ترسند و حاضر به تعامل نيستند. تنوع در مدل لباس‌هايي که مي‌پوشيد مي‌تواند روي اعتماد به نفس و شادابي شما تاثير بگذارد.

ترکيب رنگ‌ها و اندازه‌ها را رعايت کنيد

عجيب و غريب يا همان چهارشنبه بازار خودمان نپوشيد! کفش قرمز، شلوار زرد و پيراهن بنفش کجايش به هم مي‌آيد؟! خدايي خودتان بنشينيد و ببينيد اين رنگين کماني که براي خودتان درست مي‌کنيد کجايش جذاب و قشنگ است که با افتخار توي خيابان رژه مي‌رويد! يا لباس‌هايي که اندازه‌اش خيلي بلند است يا خيلي کوتاه است نپوشيد. مثلا مي‌خواهيد بگوييد خيلي متفاوت هستيد!

متناسب با مکاني که حضور داريد

لطفا ببينيد داريد کجا مي‌رويد بعد لباس تن‌تان را انتخاب کنيد. کدام آدم عاقل عروسي دوستش با لباس ورزشي مي‌رود يا کدام آدم با هوشي در محيط کار لباس‌هاي عجيب و غريب مي‌پوشد. سعي کنيد براي مکان‌هايي که مي‌رويد لباس‌هايي متناسب با همان مکان بپوشيد که ديگران بد نگاه‌تان نکنند. امام صادق (ع) مي‌فرمايد: کمترين حد اسراف، استفاده بيجا از لباس رسمي است که براي حفظ آبرو است. يعني لطفا اسراف نکنيد و لباس مهماني را توي خانه يا محل کار نپوشيد.

متناسب با اندام‌تان بپوشيد

استيل و فرم بدن شما چه شکلي است؟! لطفا به اين مورد حتما توجه کنيد و بعد دست به خريد لباس بزنيد. اين که شما لاغر هستيد و قد کوتاهي داريد يا چاقيد و قدتان هزار ماشاءا... بلند است در نوع لباسي که انتخاب مي‌کنيد تاثير دارد. لباس‌هاي خيلي گشاد به آدم‌هاي خيلي لاغر نمي‌آيد يا لباس‌هاي بلند را وقتي آدم‌هاي کوتاه قد مي‌پوشند اصلا جالب نمي‌شود، پس قرار نيست هر لباسي که در تن ديگران قشنگ است توي تن شما هم همان‌طور خوب و برازنده باشد. وقتي به اين تناسب دقت نکنيد خودتان را مورد تمسخر ديگران قرار داده‌ايد. جان ما به خاطر مد بودن تن به پوشيدن هر لباسي ندهيد.

لباس ناراحت نپوشيد

اگر لباسي داريد که خودتان توي آن لباس احساس خوبي نداريد و فکر مي‌کنيد برازنده شما نيست يا به شما نمي‌آيد، به هيچ وجه آن را نپوشيد، چون در اين حالت به شدت اعتماد به نفس‌تان پايين مي‌آيد و تمام فکر و ذکرتان هر جايي که باشيد مي‌شود لباس تن تان! و اصلا نمي‌توانيد به راحتي و با اعتماد به نفس کافي در جمع حضور پيدا کنيد.

لباس ناجور نپوشيد

اگر حواس‌تان باشد خيلي از غرورهاي بيجاي ما به خاطر لباسي است که تن‌مان مي‌کنيم لباسي که ما را جوگير مي‌کند و احساس خودبرتربيني را درون‌مان پر رنگ مي‌کند. لباس‌هاي ناجور همان لباس‌هايي است که ما را از خود واقعي‌مان دور مي‌کند و به جاي اين که بشود نشان آدميت، مي‌شود نماد و نشان خودنمايي و غرور کاذب!
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ali torabi
۰۱:۴۱ ۰۵ خرداد ۱۳۹۳
ب نظر من بد نبود اگر چیزهای در مورد چ رنگ ب چ پوستی می اید مثلا چ لباسهای یا چ رنگهای بر اساس اندام و پوست و قد ادمها می اید یا چ جوری ست کردن رنگها باهم مطلب بگذارید بهتر است و بیشتر بازدید میشه
آخرین اخبار