فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا درباره مشخصه‌های سامانه‌های جدید فکور و رسول گفت:اولین امکان این سامانه‌ها تسریع در زمان است و این زمان با استفاده از سیستم‌های فکور و رسول که در دست تولید انبوه داریم به کسری از ثانیه‌ها تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش در جمع خبرنگاران درباره رونمایی از دو سامانه جدید "فکور" و "رسول" اظهار داشت: این دو سامانه‌های ارتباطی و مرکز فرماندهی و کنترل متحرک و چابک هستند که این مرکز فرماندهی و کنترل متحرک در حقیقت اطلاعاتی را که فرمانده صحنه نبرد درباره اینکه چند هواپیما، چند سامانه موشکی، چند سامانه شنود الکترونیکی باید در یک گستره جغرافیایی علیه چندین هدف حمله‌ور و درگیر شوند و با آن‌ها مقابله و مواجهه کنند را در اختیار وی قرار می‌دهد.
 
وی افزود: این سامانه فضای پارامتریک را به فرمانده صحنه نبرد نشان می‌دهد و این موقعیت را به او اعطا می‌کند که در کسری از زمان چگونگی برخورد و رویارویی را انتخاب کند که آیا با هواپیمای خودی یا با موشک خودی یا با توپخانه‌ها و رادار خودی با کدام قسمت از جغرافیای کشور بتواند درگیر شود و کدام قسمت را به عنوان رزرو قسمت درگیر شونده قرار دهد و همه کشور را به عنوان اورژانس دفاعی قلمداد نکند.
 
امیر اسماعیلی تصریح کرد: این نگهداری پتانسیل دفاعی در مواجهه و بر سر پا ماندن عملیات در دفاع هوایی است.
 
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا ارتش گفت: سامانه دیگری که امروز رونمایی شد سامانه رسول است که در حقیقت ارتباطات تاکتیکی است و برای رادار مطلع الفجر است که کاملا ایرانی و ساخت وزارت دفاع است.
 
وی افزود: تمام آن چرا که این رادارها در فضای دفاعی می‌بینند دیگر به این نیازی نیست که از طریق اطلاعات رادیویی محض این اطلاعات ارسال شود بلکه از کوچکترین عنصر تا بالاترین عنصر امروز سامانه ارتباطات تاکتیکی رسول این امکانات را به شبکه یکپارچه می‌دهد که در کسری از زمان آن چرا را که یک رادار مطلع الفجر در نقطه A و رادار مطلع الفجر در نقطه B می‌بینند از طریق این سامانه رسول به سامانه فکور که اضافه می‌شود و صحنه نبرد را برای فرمانده صحنه تسهیل می‌کند ارسال کند و فرمانده نبرد فاصله دریا تا دستورش به زیر ده ثانیه تقلیل پیدا کند.
 
امیراسماعیلی اظهار داشت: این یک کار شگرف و منحصر به فردی است که امروز بسیاری از کشورهای صاحب سبک و صنعت آن را دنبال می‌کنند.
 
وی تصریح کرد: با توجه به تحریم‌ها و تهدیدهایی که در آن هستیم چنین سیستمی که هم کدگذاری دارد و هم در برابر جنگ الکترونیک دشمن مقاومت یک افتخار بزرگ برای کشورمان است.
 
امیر اسماعیلی گفت: این سامانه‌ها صددرصد و کاملا بومی است.
 
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا ارتش در پاسخ به این سوال که سامانه‌هایی که امروز رونمایی شد چه امکاناتی می‌دهد که در گذشته به ما نمی‌داده اظهار داشت: اولین امکان تسریع در زمان است ما در زمان‌های قبل به دلیل این که فقط از سیستم رادیویی استفاده می‌کردیم برای تصمیم گیری این که در فضای دفاع هوایی که یک تهدید 360 درجه را برای خود متصور هستیم یک زمان بسیار زیادی بود اما این زمان با استفاده از سیستم‌های فکور و رسول که در دست تولید انبوه داریم به کسری از ثانیه‌ها تبدیل خواهد شد.
 
امیر اسماعیلی در پاسخ به این سوال که این سامانه‌ها از چه تاریخی به سامانه یکپارچه پدافند هوایی اضافه و در چه مکان‌هایی مستقر می‌شود گفت: به دلیل این که پدافند هوایی خط مقدم دفاع هوایی کشور است هر سامانه‌ای را که می‌بینید رونمایی می‌شود این طور نیست که بگوییم هنوز در دست تعمیر و ساخت و 90درصدی است بلکه هر سامانه‌ای که در شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور توسط قرارگاه پدافند هوایی رونمایی می‌شود از همان لحظه و همان تاریخ در این شبکه یکپارچه استفاده می‌شود زیرا اگر کارایی آن را در شبکه نبینیم هیچ گاه از آن رونمایی نمی‌کنیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: سامانه ، پدافند ، هوایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار