معون تبلیغات حوزه گفت : روحانیون باید درس خواندن و پژوهش را سرلوحه کارخود قرارداده و در هنگام تبلیغ معمر باشد

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،حجت الاسلام والمسلمین نبوی معاون تبلیغ حوزه های علمیه  در مراسم  افتتاحیه همایش و نمایشگاه دستاوردهای معاونت تبلیغ استان ها که در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم برگزارشد، گفت: امروز دشمنان اسلام و انقلاب با تمام قوا به صحنه آمده اند تا جوانان و مردم کشور اسلامی ایران را از دین و اعتقادات اسلامی جدا نمایند و در این شرایط حساس نباید حواس خود را به چیز های کم اهمیت و جزئی پرت کرد.

وی افزود :  در این راه باید هم خود مقاوم باشیم و هم مردم را دعوت به مقاومت کنیم، چرا که دشمن از طریق ماهواره، اینترنت،شبکه های اجتماعی و سایر تجهیزات روز، برای نابودی اسلام به میدان آمده است.

وی در ادامه تصریح کرد: به همین علت است که درس خواندن ها،  نشریات علمی ، پژوهش و دیگر کارها برای یک مبلغ ضروری بوده و باید  تبلیغ کند که اگر چنین کاری نکند ، هیچ فایده خاصی ندارد و تنهامثل این می ماند که یک سری مهمات و ابزاراآلات جنگی داشته باشیم، اما کسی نباشد که این ابزارها و گلوله های جنگی را به کار گیرد.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه تصریح کرد: در روایات اهل بیت(ع)آمده است دست و دلبازی والیان، با بیت المال مسلمین، ظلم و جور است و باید در امضا کردن حقوق کارمندان و مبلغین دقت کافی شود؛ مبادا تنها در امور شخصی و اموالی که متعلق به خود ماست دقت کنیم و در بیت المال بی دقتی و بی مبالاتی شود که بسیار خطرناک و عقوبت سختی به همراه خواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین نبوی، یکی از شرایط مهم مبلغین را معمربودن به طور دائمی دانست و تاکید کرد: معاونت های تبلیغ شهرستان ها که به نام حوزه علمیه شناخته می شوند و به جهت اتصال به حوزه دارای وجهه هستند، باید از این وجهه در راه تبلیغ دین استفاده نمایند، این اعتبار و عنوان نیز یکی دیگر از امانت هایی است که در نزد ما گذاشته شده است و تنها باید درراه اعتلای دین از آن استفاده کرد.

حجت الاسلام و المسلمین نبوی در پایان خاطر نشان کرد :معاونان تبلیغ در شهرستان ها می توانند با طلاب و مدارس علمیه ملاقاتی داشته باشند و طلاب آن مدرسه را در مساجد و مدارس آموزش و پرورش فعال نمایند و برکات حوزه را تا شعاع زیادی از خود به جاهای مختلف برساند که این کاری بسیار ارزنده و موجب پاداش الهی است. وباید مدرسه علمیه را به گونه ای فعال کنیم که تا شعاع زیادی از اطراف خود درراه اعتلای دین به کار گیرد که این طرح" بینات "نام دارد و هرمدرسه علمیه باید حداقل 50پایگاه فرهنگی داشته باشدو نیاز های  معنوی و دینی آن منطقه را برآورده کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار