مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور خبر داد

احتمال کاهش "مناطق ممنوعه پروازی" و افزایش 30 درصدی پروازها

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: در صورت توافق و مساعدت نیروهای مسلح، نقاط ممنوعه پروازی کاهش خواهد یافت و در این صورت می‌توانیم شاهد پیشرفت 30 درصدی پرواز‌ها باشیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ محمد علی ایلخانی امروز در نشست خبری که به منظور مراسم افتتاح پروژه نصب دستگاه ILS فرودگاه آبادان برگزار شد در جمع خبرنگاران با اشاره به مراسم کلنگ زنی دستگاه ILS تصریح کرد: امروز مراسم کلنگ زنی دستگاه ILS فرودگاه آبادان را در دستور کار قرار داده‌ایم که این دستگاه ناوبری کمک خواهد کرد تا دیگر هیچ پروازی از بایت وجود مه و ریزگرد‌ها باطل نشود، همچنین این دستگاه موجب می‌شود دید خلبان بهتر شود و فرود دقیق تری توسط خلبانان انجام پذیرد.
 
وی تاکید کرد: فرودگاه آبادان قدمتی بالغ بر 70 سال را داراست و در گذشته از 14 هزار متر مربع ترمینال بهره می‌برد که امروزه و پس از جنگ تحمیلی و بازسازی این فزورودگاه تنها هفت هزار متر مربع از آن قابل بهره برداری است.

ایلخانی اشاره کرد: برای ساخت ترمینال جدید این فرودگاه که مربوط به پرواز‌های خارجه است، با مسئولان استانی و مدیران منطقه آزاد اروند به بحث و تبادل نظر خواهیم پرداخت که امیدوارم با توافق حاصل از این نشست، این مهم محقق شود، چرا که این خواسته دولت و نمایندگان مردم در خانه ملت است که پروازهای خارجی در آبادان از سر گرفته شود.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور در خصوص احداث و چگونگی تعلیق پروژه ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه آبادان ابراز کرد: مقاوم سازی ساختمان پروازهای خارجه انجام شده اما ساخت و یا بازسازی ساختمان قبلی به نوعی هدر دادن هزینه‌ها و منابع ملی بود که از پیشرفت آن جلوگیری شد و در پی آن هستیم این ترمینال را به طور کلی از نو احداث کنیم.

وی از پیشرفت مسافر پذیری ناوگان هوایی آبادان در سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: فرودگاه آبادان در سال گذشته بالغ بر 370 هزار مسافر را پذیرا بوده و نسبت به سال 91 این فرودگاه بالغ بر 60 درصد افزایش مسافر پذیری داشته است که این موضوع اهمیت رسیدگی به وضعیت فرودگاه آبادان را دو چندان کرده چرا که در سایر فرودگاه‌های کشور، تنها پیشرفت 6 در صدی در پذیرش مسافران وجود داشته است.

ایلخانی خواستار شد: مسئولان استانی و شهرستان، همچنین منطقه آزاد اروند که وظیفه اصلی پیشرفت منطقه را در دستور کار خود می‌بیند، باید در جهت پیشبرد فرودگاه آبادان و تغییرات فیزیکی آن به جهت پیوستن این منطقه به منطقه آزاد اروند، کمک‌های لازم را انجام داده و این در حالی است که شرکت فرودگاه‌های کشور نیز سهم خود را در این راستا دریغ نخواهد کرد.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور خاطر نشان کرد: فرودگاه آبادان از بهترین باندهای فرود کشور برخوردار است، این باند با دارا بودن مقاومت 70 و طول 3هزار و دویست از بهترین و سر آمد‌ترین باندهای پروازی کشور به شمار می‌رود.

وی تاکید کرد: امروز با نصب دستگاه تقرب دید در این فرودگاه گام مثبتی در جهت پیشرفت آن برداشته خواهد شد و زمان نصب آن سه ماه به طول خواهد انجامید، این دستگاه قادر است دید افقی خلبان را به 550 متر افزایش دهد و مشکلات عدیده‌ای همچون بطلان پرواز‌ها از بابت مه، باران، کولاک برف و هنگام پایین بودن ارتفاع سقف ابر را از پیش روی بردارد.

ایلخانی در پاسخ به درخواست نماینده مردم آبادان در خانه ملت مبنی بر پرواز حجاج بیت الله الحرام از فرودگاه آبادان و پوشش شهرهای آبادان، خرمشهر، شادگان و ماهشهر برای انجام پرواز حج از طریق فرودگاه آبادان ابراز کرد: پرواز حج نیز یک پرواز خارجی محسوب می‌شود و هیچ اکثریت و یا اقلیتی نسبت به پروازهای خارجی ندارد.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور ادامه داد: اعتقاد دارم اگر ترمینال خارجی در این فرودگاه تعبیه شود پروازهای حج نیز به دنبال آن محقق خواهد شد و این فرودگاه می‌تواند بار عظیمی را از دوش سایر فرودگاه‌های کشور از جمله فرودگاه اهواز بردارد.

وی افزود: همان خدماتی که به مسافر پرواز خارجی داده می‌شود باید به زائر خانه خدا نیز ارائه شود، کافی است که نگاه خود را نسبت به زائران عوض کنیم چرا که آنان نیز یک مسافر پرواز خارجی هستند و باید برای این کار یک ترمینال پروازهای خارجه تعبیه کرد.

وی با اعلام اینکه فرودگاه آبادان زمینه پذیرش مسافران پروازهای خارجی را دارد اضافه کرد: این فرودگاه تمام زیر ساخت‌های یک فرودگاه بین المللی را دارد و این نشان دهنده آن است که به اندازه کافی در این خصوص کار نشده است، حضور امروز ما نشان دهنده اهتمام ما برای حل این موضوع است و قصد داریم تا قصور گذشته را جبران کنیم.

ایلخانی ادامه داد: نصب دستگاه ILS نشان دهنده افق روشن فعالیت‌های پروازی در فرودگاه آبادان است چرا که این دستگاه در بسیاری از فرودگاه‌های کشور هنوز نصب نشده است.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور اظهار کرد: در حال ابراز برخی مشکلات با مقامات نظامی کشور هستیم تا در صورت توافق و مساعدت نیروهای مسلح، می‌توانیم نقاط ممنوعه را کاهش دهیم و در این صورت می‌توانیم شاهد پیشرفت 30 درصدی پرواز‌ها باشیم.

ایلخانی از وجود 70 فرودگاه در کشور خبر داد و عنوان کرد: 54 فرودگاه کشور متعلق به شرکت فرودگاه‌های کشور است و سایر فرودگاه‌های متعلق به وزارت نفت و مناطق آزاد تجاری هستند.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور خاطر نشان کرد: هر کاری برای مردم این خطه انجام دهیم، در مقابل فداکاری و ایثارگری آنان بسیار ناچیز است و این نوید را می‌دهم که سفر‌ها و تصمیمات ما در این استان و در این منطقه استمرار خواهد داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار