چگونه برای دولت سوریه ممکن است تا شرایط مناسب و امنی برای حضور مردم در پای صندوق‌های رأی و حق انتخاب رئیس‌جمهوری که خواهان آنند، فراهم آورد؟

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه البعث سوریه، هرچه به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و حضور مردم سوریه در پای صندوق های رأی نزدیک تر می شویم، تبلیغات کینه‌توزانه علیه ملت سوریه و اقدامات دولت برای موفقیت فرآیند این انتخابات بیشتر می‌شود، به گونه ای که برخی ادعا می کنند تعداد کاندیدهای موجود، اقدامی صوری و از پیش مورد توافق با دولت کنونی است و برخی دیگر برگزاری انتخابات را به طور کلی غیرقانونی می دانند که البته یاوه گویی های این دشمنان برای ما اهمیت ندارد و ما را غافلگیر نمی کند؛ آنچه که عملا برای ما مهم است این است که چگونه برای دولت ممکن است تا شرایط مناسب و امنی برای حضور مردم و حق انتخاب رئیس جمهوری که خواهان آنند، فراهم آورد؟

البعث نوشت: همه به خوبی می دانیم که این امر، صد در صد قابل اجرا نیست؛ چرا که مناطق بسیاری وجود دارد که تحت کنترل دولت سوریه نیست و تروریست ها همچنان حق زندگی آزادانه را از مردم این مناطق گرفته اند تا چه رسد به اینکه بخواهند حقی برای انتخاب رئیس جمهور که با اهداف تروریستی و افکار ماقبل تاریخی آن ها مخالف است، قائل باشند. در این شرایط تنها راه حل دولت این است که شهروندان را از مناطق ناامن به مناطق امن انتقال دهد تا به این حق ملی خود دست  یابند که البته این کاری مشکل است؛ اما مهم اجرای انتخابات در فضایی آزاد و در کمال دموکراسی است؛ بنابراین باید این انتخابات توسط سازمان های تبلیغاتی دوست و دلسوز عربی و بین المللی به صورت گسترده مورد پوشش قرار گیرد تا در همراهی این رویداد تاریخی و ارائه تصویر حقیقی آن که دشمنان تلاش می کنند آن را مخدوش سازند، سهیم باشند.

البعث نوشت: درست است که جنگ باعث توزیع نابرابر جمعیت در مناطق مختلف سوریه گردیده است، اما مکانی که شهروند سوریه در آن رأی خود را به صندوق خواهد انداخت به اندازه حفظ حق انتخاب و رأی او مهم نیست. فرانسه که به دروغ مدعی دوستی با مردم سوریه و دموکراسی است، پس چرا سوری ها را از انجام حق انتخاباتی در وطن خود محروم کرده است، که البته این لکه ننگی است بر پیشانی این دولت کینه توز.

البعث در پایان نوشت: من از دولت سوریه می‌خواهم تا امکانات مناسبی برای مشارکت شهروندان سوری مقیم فرانسه در انتخابات فراهم آورد تا به فرانسه و جهان ثابت کند که اقدامات غیرقانونی و خلاف دموکراسی آن ها نمی تواند مانع از حق ملی و انسانی شهروندان سوریه شود و نیز به آن ها ثابت کند که سخنان مغرضانه ی کینه توزان برای ما اهمیت ندارد، بلکه آنچه برای ما مهم است، حق انتخاب و خواسته خودمان است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار